Skip to content

5 Comments

  1. Pelle Pedersen
    Mar 1, 2013 @ 15:28

    Dom sista sekundrarna ser lite skakiga ut för OR…

    Reply

  2. Niclas
    Mar 1, 2013 @ 16:51

    Dåligt det blir när lovartskrovet med uppdragen foil landar i vattnet när läskrovet fortfarande foilar… Gissar att rätt mycket med dessa monster är nytt och ställer nya krav på besättningsarbete och manövrar. Häftigt är det iaf.
    Reflektion: AC45 orna ser pyttesmå ut.

    Reply

  3. Paul Cayard
    Mar 1, 2013 @ 17:27

    Någon har ett problem med båtfart….. Och inte ett sånt som två varv på toppvanten kommer att lösa.

    Reply

  4. srsseglaren
    Mar 1, 2013 @ 19:05

    Men att lovartskrovet går ned i slutet på filmen ser mer ut att bero på att man ändrat kursen mer än vad som var avsett, detta för att undvika kollision med följebåten ?
    Sen kan man ju ha problem med båtfarten i andra situationer ?

    Reply

  5. Sture Smith
    Mar 4, 2013 @ 13:18

    Problemet med båt farten kan ju vara mer, vad man skall göra av all farten.
    Det gäller ju fortfarande att segla åt rätt håll. För annars blir det ju bara sämre ju fortare det går.
    Riktigt häftigt med massor av utmaningar, det går ju inte bara att skrika styrbord så flyttar kollegan på sig. Har dom möjlighet till radio kontakt med varandra?
    Risk för fara föreligger ju helt klart när det gäller kollissions risker.
    Skulle va kul att få åka med.
    Vilket regelverk änvänds för tidvis är det ju inga segelbåtar utan mer “airdriven flying object in ocasionally contact with the water surface”
    De här blir spännande att följa

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.