Related Posts

Newport Bermuda Race on J/111 Blur
Finally had some time to put together a video from our race to Bermuda. Full race report here.


Louis Vuitton 37th America’s Cup Barcelona
Nu är det mindre än en vecka kvar tills det skall seglas i Barcelona. Datum att ha koll på: 22–25 Aug LOUIS VUITTON PRELIMINARY REGATTA 29 Aug – 8 Sep LOUIS VUITTON CUP ROUND ROBINS 14–19 Sep LOUIS VUITTON CUP SEMI–FINAL FIRST 2 TO WIN 5 RACES 26 Sep – 5 Oct LOUIS VUITTON CUP […]
5 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Mar 1, 2013 @ 15:28
Dom sista sekundrarna ser lite skakiga ut för OR…
Mar 1, 2013 @ 16:51
Dåligt det blir när lovartskrovet med uppdragen foil landar i vattnet när läskrovet fortfarande foilar… Gissar att rätt mycket med dessa monster är nytt och ställer nya krav på besättningsarbete och manövrar. Häftigt är det iaf.
Reflektion: AC45 orna ser pyttesmå ut.
Mar 1, 2013 @ 17:27
Någon har ett problem med båtfart….. Och inte ett sånt som två varv på toppvanten kommer att lösa.
Mar 1, 2013 @ 19:05
Men att lovartskrovet går ned i slutet på filmen ser mer ut att bero på att man ändrat kursen mer än vad som var avsett, detta för att undvika kollision med följebåten ?
Sen kan man ju ha problem med båtfarten i andra situationer ?
Mar 4, 2013 @ 13:18
Problemet med båt farten kan ju vara mer, vad man skall göra av all farten.
Det gäller ju fortfarande att segla åt rätt håll. För annars blir det ju bara sämre ju fortare det går.
Riktigt häftigt med massor av utmaningar, det går ju inte bara att skrika styrbord så flyttar kollegan på sig. Har dom möjlighet till radio kontakt med varandra?
Risk för fara föreligger ju helt klart när det gäller kollissions risker.
Skulle va kul att få åka med.
Vilket regelverk änvänds för tidvis är det ju inga segelbåtar utan mer “airdriven flying object in ocasionally contact with the water surface”
De här blir spännande att följa