En hel veckas planing kan inte vara fel. Har för mig att nån gjort SF-Honolulu med även med en Farr 30:a. Kryssar de tillbaka i 2 veckor eller lastfartyg?
Fullständigt fantastisk segling, skulle mer än gärna varit med ombord men…. om det varit 8dygn med kryss i samma vindstyrka kunde det minst sagt kvitta. Samma tanke i min skalle, vem skall segla hem båten? 8 dagars kryss räcker ju inte på långa vägar.
Apr 12, 2013 @ 11:00
En sådan kunde man ju också ha.
Apr 12, 2013 @ 12:41
Jepp, men 111:an är rätt OK också…
Apr 12, 2013 @ 13:03
Det har du rätt i.
Apr 12, 2013 @ 12:53
@Bodlund en sådan kanske ;-)
http://www.oyab.se/Detail.asp?id=1066&company=2&ftg=2&top=0&surl=http://www.oyab.se/Default.asp
Apr 12, 2013 @ 13:14
8,6 ton…
Apr 12, 2013 @ 14:32
En hel veckas planing kan inte vara fel. Har för mig att nån gjort SF-Honolulu med även med en Farr 30:a. Kryssar de tillbaka i 2 veckor eller lastfartyg?
Apr 12, 2013 @ 15:03
Precis som på Atlanten; seglar man norrut så har man medvind åt andra hållet.
Apr 14, 2013 @ 00:47
I “gamle dager” var motvind en kunst.
Even a fool could sail downwind……..
Hva sier dere gutter:
Har det blitt slik, at den “beste seilbåten” er den som er raskest på slør og lens?
Tilbake til vikingetiden m.a.o……….
Apr 14, 2013 @ 08:13
Det är fritt att vara tuffast och banka kryss i grov havssjö, jag och många med mig står över denna “njutning”.
Apr 12, 2013 @ 20:29
Fullständigt fantastisk segling, skulle mer än gärna varit med ombord men…. om det varit 8dygn med kryss i samma vindstyrka kunde det minst sagt kvitta. Samma tanke i min skalle, vem skall segla hem båten? 8 dagars kryss räcker ju inte på långa vägar.
Apr 13, 2013 @ 17:23
Pac-cup hjelper med aa organiserer returshipping av alle baater som gaar paa henger med lastebaat. Men der er dyrt…
Apr 12, 2013 @ 14:56
ingen lek att kryssa tillbaka… blir inte samma sköna video.