Related Posts
Bolt 37 tested in Istanbul
I always wanted to visit Istanbul, the mythic city between Europe and Asia, but never had the chance. So when I got the opportunity to sail the first two Jason Ker designed Bolt 37s, I naturally took it. Bolt 37 is in many ways the little sister of the successful Ker 40, but at a […]
Lördagskväll på Bosporen
Lördagen spenderades ombord på Bolt 37 #1 och #2 här i Istanbul. Sweeta båtar – En eagisk stad – och en fantastisk kväll. Fler bilder på Facebook. Full rapport kommer inom kort.
7 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Sam V
Oct 8, 2013 @ 11:53
Fin båt ful film.
Erik Barkefors
Oct 8, 2013 @ 12:16
Jag gillar filmen som har tillräckligt långa klipp som man dels inte får epilepsi av och dels hinner studera de olika delarna på båten under gång ;-)
Peter Gustafsson
Oct 8, 2013 @ 12:47
Första race-resultaten från i helgen: http://www.blur.se/images/10897_Yaris_sonuc_Sonbahar_Kupasi_I-MDK-Kupasi-ve-MDK-2013-Trofesi.pdf
Lite snabbare än Farr 40 är väl ganska ok?
IRC TCC = 1.168 motsvarar väl SRS 1.46 nånstans.
Mats
Oct 8, 2013 @ 14:02
Ball båt landar på runt 300000 Euro seglingsklar?
kalle
Oct 9, 2013 @ 08:04
Funkar denna formen på båt om det blåser? Ser ut att behövas en del folk på kanten långt bak på undanvinden. Skrovet ser ju inte ut att “stötta” nått.
Peter Gustafsson
Oct 9, 2013 @ 08:21
Storasystern Ker 40: http://www.blur.se/2012/12/06/ker-40-magnum-irc-nationals/
Vitsen är just att ha en smal båt i vattnet i lättvind eller när man inte lutar, men mycket formstabilitet när det kränger till. Här är en lysande artikel på ämnet från Kevin Sproul http://www.ultimatesails.co.uk/Articles/Yachts-and-Yachting-article-Oct-12
Robert Gustavsson
Oct 9, 2013 @ 09:42
Gäsp! Ännu en tomt-skrov-djup-köl-mycket-segel-många-gubbs-på-railen-båt.
Såg att den inte var bestyckad med genomgående lattor i storen. Är det ute nuförtiden? Har det ingen eller liten effekt?
mvh
Robert G