Skip to content

14 Comments

  1. Henrik
    Oct 30, 2013 @ 12:53

    Well done! Det här blir ett gott race att följa.

    Reply

  2. Ulf Brändström
    Oct 30, 2013 @ 13:08

    Seglade mot Guo Chuan 2011. Märklig kille-:)

    Reply

  3. JJ
    Oct 30, 2013 @ 19:22

    Dongfeng är väl ägt till 45% av Volvo, känns mer som ett (desperat?)försök att fixa fler team. Snart har vi ett Renault team och ett Mack team också.

    Reply

    • Anders Averdal
      Oct 30, 2013 @ 20:51

      Eller som Martin Sothell utryckte det: Det finns många team som har mycket erfarenhet av att segla denna typ av båtar. Så de behöver inte stå med löner i 1,5 år för att vara konkurrenskraftiga, behöver inga båt- och segeldesignteam under flera år. Men kan ändå vara konkurrenskraftiga. Man kunde ana att han kände nog till mer än han berättade.
      Så förhoppningsvis lär vi få se fler team snart.

      Reply

  4. Lasse Bergkvist
    Oct 30, 2013 @ 20:47

    Det är väl perfekt – ju fler team desto roligare att följa. Livet blir tråkigare om inte Volvo Ocean Race blir av – eller nästa Americas Cup, eller Fastnet Race osv. Hoppas det blir några duktiga svenskar och svenskor som får chansen att vara med och prestera fint även denna gång!

    Reply

    • Pelle Pedersen
      Oct 30, 2013 @ 22:18

      +1 till både Anders och Lasse!

      Reply

      • Sam V
        Oct 31, 2013 @ 01:06

        +2! Tror på åtta team. Minst.

        Reply

  5. Anders
    Nov 1, 2013 @ 07:50

    Är VOR ett bra sponsorobjekt för både SCA (bindor) och Dongfeng (lastbilar)? Det är ju som att säga att jordgubbssylt passar till både ärtsoppa och pannkakor?

    Reply

    • Petter
      Nov 1, 2013 @ 09:12

      varför inte?

      Reply

    • Peter Gustafsson
      Nov 1, 2013 @ 09:18

      Sponsring handlar om kommunikation, och precis som i fotboll, hockey eller bilsport så kan ett format fungera på många olika sätt både för att bygga varumärke, kommunicera internt och externt och ha sjysst hospitality.

      VOR har fungerat alldeles utmärkt för sportkläder, telekom, bilar. propellrar, finans, säkerhet, regioner och en rad andra verksamheter som har ett behov av att nå ut globalt.

      Reply

      • gurra
        Nov 1, 2013 @ 12:28

        Sailing – is all about communication between people

        Reply

    • Per Svanberg
      Nov 1, 2013 @ 13:39

      Det är väl inte VAD man säljer som är det viktiga för om man skall göra denna typ av satsning eller ej utan om man tror sig ha en global marknadspotential för sina varor och tjänster där kundgruppen samtidigt sannolikt skulle kunna tänka sig att reagera positivt med segling som kommunikationskanal

      Reply

  6. Sam V
    Dec 3, 2013 @ 10:24

    Reply

  7. Lasse Bergkvist
    Dec 3, 2013 @ 10:44

    Härligt! Det är en skeppare som inte håller igen – full gas gäller! Nu hoppas vi på ytterligare några team!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.