Skip to content

14 Comments

  1. Andreas
    Dec 11, 2013 @ 23:04

    GTSen ser riktigt fin. Både fräsch inredning o ser sportig ut. Kanske lite väl stort djupgående för min smak.
    Intressant att J122 profilerar sig med teakdäck mm.

    Reply

  2. Robert Gustavsson
    Dec 12, 2013 @ 06:01

    Och dörr till toaletten! Har konstruktörens fru fått vara med på ett hörn? ;-)

    Reply

  3. Robert Gustavsson
    Dec 12, 2013 @ 06:03

    Och dörr till toaletten! Har konstruktörens fru fått vara med på ett hörn?

    Reply

  4. kalle
    Dec 12, 2013 @ 07:48

    Bavaria

    Reply

  5. Pelle Pedersen
    Dec 12, 2013 @ 08:25

    Kanske tom standard med värmare…

    Reply

  6. schvidja
    Dec 12, 2013 @ 08:48

    J122 ser ljus och fin ut några små förändringar är att kapa bort trädäcket och den stora köksmodulen som med sina vassa hörn står ivägen vid nedgången.

    Reply

  7. Tobias
    Dec 12, 2013 @ 16:23

    Ska även J-boats ge sig in i Cruiser/(racer) trenden? Snart kan vi inte skilja mellan X-yachts/Grand Soleil/Bavaria/J-boats….

    Menar inte att vara motsträvig till utveckling, hoppas bara att man från J-boats sida håller fast i sin linje med kul sportbåtar som varit ledande från J-24ans produktionsstart.

    Reply

  8. Magnus
    Dec 12, 2013 @ 19:04

    Hej,
    Har ju haft turen att få segla med en GTS43 i Hong Kong, Walawala II.
    Den var välutrustad med North 3Di segel och självklart var det duktiga seglare ombord. Men det var en båt som gick bra både med och mot vinden.
    Helt klart en ball båt.
    Vi lyckades gå snabbare en både Kerr40 och MC38 på vattnet på W/L bana trots “crusing” inredningen. På ett längre havsrace så lyckades vi inte hålla de bakom oss på undanvinden men lyckades spika racet på handikap (IRC).

    Tror att en sådan skulle passa bra i svenska vatten med tanke på egenskaperna.

    Mvh
    Magnus

    Reply

  9. Joakim
    Dec 12, 2013 @ 19:12

    Otroligt lik Xp-båtarna med sidoventiler i mörka fält på ruffen + skrovfönster.

    Reply

  10. Peter Gustafsson
    Dec 12, 2013 @ 20:13

    Det krävs en kännare för att skilja Xp38, Dehler 38, GS39 och J/122E åt. Det skulle vara peket då :-)

    Jag tror att det här är en engångsföreteelse på initiativ av J/composites i Frankrike. Man har formarna och bra underleverantörer på inredning, så marginalkostnaden för en facelift är liten. Kan man få ut 7-8 båtar så är det en bra affär i tider som dessa.

    J/122 har begränsad kundgrupp, och jag tror det finns en enda i Skandinavien (Norge).

    Reply

    • Pelle Fälth
      Dec 12, 2013 @ 20:40

      Du har förstås helt rätt Peter, men är inte denna anpassning ett tecken på något?

      Reply

      • Peter Gustafsson
        Dec 12, 2013 @ 21:07

        Ekonomisk verklighet menar du :-)

        Att ta fram och bygga formar till en 40-fotare är inte gratis och J/boats är ett varumärke som klarar av att laborera lite. Med 500 J/70 byggda på 21 månader, 100 J/111 och 50 J/88 på order så tror jag nog att man har en ganska tydlig marknadspositionering.

        Reply

  11. Michael
    Dec 20, 2013 @ 19:23

    Salona Yachts är den stolta tillverkaren av Sydney Yachts 43 by Jason Ker,

    Vi söker en team som vill ha rätt verktyg för vara den vinnande teamet .

    Båten är redan dokumenterad vinnare och en båt som ingen missar.

    Är Ni teamet kontakt Salona Nordic

    Reply

  12. Jason
    Nov 2, 2014 @ 05:09

    Hi I have the first GTS43 available second hand, it is only 36 Months old and has been professionally maintained. A proven performer with a great racing record and very extensive inventory.

    Contact me for details if you have any interest.

    jasonrowed@gmail.com

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.