Skip to content

18 Comments

  1. Ted Lundberg
    Jan 17, 2014 @ 08:03

    Vore kul med lite mer av denna approach i Hamnens tester.

    Reply

  2. Pelle Fälth
    Jan 17, 2014 @ 08:28

    En sån kan man tänka sig…

    Reply

  3. jol
    Jan 17, 2014 @ 11:56

    Gärna kompletterad med spinnaker, ser ut som en större modernare Express.
    Plus även för trailerbarheten.
    Men vad kostar en J88?
    Misstänker att most bang for the bucks fortfarande är en Express.

    .

    Reply

  4. JIMMY
    Jan 18, 2014 @ 17:31

    En sån kan man ju tänka sig! :)

    Reply

  5. Erik Barkefors
    Jan 18, 2014 @ 19:31

    Intressant kommentar att den går bättre med lite mer lutning än vad han trodde var rätt. Borde vara rätt för en shorthandedbåt!

    Reply

    • Pelle Lindell
      Jan 18, 2014 @ 20:27

      Det är väl typiskt för många moderna båtar att dom behöver seglas med mer tryck i segelplanet (och mer lutning) än vad man tror är bra,

      Reply

  6. Stefan Kolmodin
    Jan 18, 2014 @ 23:40

    http://www.rocketfactorytrimarans.com/
    Kol – USD 215K
    RAW #1 testseglas för fullt :-)

    Reply

  7. Stefan Kolmodin
    Jan 18, 2014 @ 23:41

    Reply

  8. Stefan Kolmodin
    Jan 18, 2014 @ 23:44

    Från Scott McCook som är den lyckliga testseglaren:
    “Oh a good point too! RAW is very powerful with its 14m Wing Mast so can only be sold to experienced multihull sailors otherwise she will flip over!” :-) Svensk mast!

    Reply

    • Bosse
      Jan 19, 2014 @ 10:50

      Är det av sådana orsaker flerskrov inte bjud in till ÅF och W2s?

      Reply

  9. Olav Taraldsen
    Jan 19, 2014 @ 00:05

    Proff test av en flott båt. Flere burde se på slike båter og oppleve ekte seilglede.

    Reply

  10. kalle
    Jan 22, 2014 @ 10:31

    http://www.bavariasverige.se/bavaria/easy9.7

    Ja, ja. Jag vet. Kolapipa osv, men prisskillnaden är ändå alldeles för stor…

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Jan 22, 2014 @ 11:38

      Precis som prisskillnaden mellan en Audi RS3 och en Skoda Fabia också är alldeles för stor…

      Reply

    • Joakim
      Jan 22, 2014 @ 20:49

      Väljer man lakritspipan blir det billigare:-).
      Sorry.

      Reply

    • Stefan Aaröe
      Jan 22, 2014 @ 22:21

      Någon gång måst du göra valet, ska du vara kung i hamnen eller kung på havet? Vill du vara kung i hamnen så skulle jag köpa en motorbåt före en Bavaria…

      Reply

  11. kalle
    Jan 22, 2014 @ 13:51

    Japp

    Reply

  12. Per
    Jan 23, 2014 @ 09:57

    J88an är fin men är löjligt dyr, nästan som en Dehler 38:)…

    Reply

  13. Olav
    Jan 23, 2014 @ 10:12

    J88 er dyr i innkjøp men koster vestentlig mindre å eie enn større båt med tilsvarende pris. Mindre seilareale, enkel og solid konstruksjon og flere andre forhold gjør at båten ikke koster så mye å drifte etter kjøpet. Annenhåndsverdien er en usikker faktor med J båtene holder seg relativt godt i pris på bruktmarkedet.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.