Related Posts
Sweet… AC40
Händig entypsklass. The AC40 looks set to be the next big deal outside the America’s Cup as the new foiling 40ft monohull prepares to raise the bar in the Grand Prix World. Matt Sheahan talks to Ancasta boss Nick Griffith to find out how and why.
18 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Ted Lundberg
Jan 17, 2014 @ 08:03
Vore kul med lite mer av denna approach i Hamnens tester.
Pelle Fälth
Jan 17, 2014 @ 08:28
En sån kan man tänka sig…
jol
Jan 17, 2014 @ 11:56
Gärna kompletterad med spinnaker, ser ut som en större modernare Express.
Plus även för trailerbarheten.
Men vad kostar en J88?
Misstänker att most bang for the bucks fortfarande är en Express.
.
JIMMY
Jan 18, 2014 @ 17:31
En sån kan man ju tänka sig! :)
Erik Barkefors
Jan 18, 2014 @ 19:31
Intressant kommentar att den går bättre med lite mer lutning än vad han trodde var rätt. Borde vara rätt för en shorthandedbåt!
Pelle Lindell
Jan 18, 2014 @ 20:27
Det är väl typiskt för många moderna båtar att dom behöver seglas med mer tryck i segelplanet (och mer lutning) än vad man tror är bra,
Stefan Kolmodin
Jan 18, 2014 @ 23:40
http://www.rocketfactorytrimarans.com/
Kol – USD 215K
RAW #1 testseglas för fullt :-)
Stefan Kolmodin
Jan 18, 2014 @ 23:41
http://www.rocketfactorytrimarans.com/raw30/
Snabb?
Stefan Kolmodin
Jan 18, 2014 @ 23:44
Från Scott McCook som är den lyckliga testseglaren:
“Oh a good point too! RAW is very powerful with its 14m Wing Mast so can only be sold to experienced multihull sailors otherwise she will flip over!” :-) Svensk mast!
Bosse
Jan 19, 2014 @ 10:50
Är det av sådana orsaker flerskrov inte bjud in till ÅF och W2s?
Olav Taraldsen
Jan 19, 2014 @ 00:05
Proff test av en flott båt. Flere burde se på slike båter og oppleve ekte seilglede.
kalle
Jan 22, 2014 @ 10:31
http://www.bavariasverige.se/bavaria/easy9.7
Ja, ja. Jag vet. Kolapipa osv, men prisskillnaden är ändå alldeles för stor…
Peter Gustafsson
Jan 22, 2014 @ 11:38
Precis som prisskillnaden mellan en Audi RS3 och en Skoda Fabia också är alldeles för stor…
Joakim
Jan 22, 2014 @ 20:49
Väljer man lakritspipan blir det billigare:-).
Sorry.
Stefan Aaröe
Jan 22, 2014 @ 22:21
Någon gång måst du göra valet, ska du vara kung i hamnen eller kung på havet? Vill du vara kung i hamnen så skulle jag köpa en motorbåt före en Bavaria…
kalle
Jan 22, 2014 @ 13:51
Japp
Per
Jan 23, 2014 @ 09:57
J88an är fin men är löjligt dyr, nästan som en Dehler 38:)…
Olav
Jan 23, 2014 @ 10:12
J88 er dyr i innkjøp men koster vestentlig mindre å eie enn større båt med tilsvarende pris. Mindre seilareale, enkel og solid konstruksjon og flere andre forhold gjør at båten ikke koster så mye å drifte etter kjøpet. Annenhåndsverdien er en usikker faktor med J båtene holder seg relativt godt i pris på bruktmarkedet.