Det här är ett fantastiskt projekt. På så många sätt. Vi hade hoppats på att få se FlyingNikka på Rolex Giraglia, där den var anmäld, men jag gissar att man har lite mer att fixa med innan man är redo för sitt första offshore-race. This is our film, “FlyingNikka, the making of”, written and directed […]
Hur reglerar A-kattorna höjdläget? Genom att ändra anfallsvinkeln på rodervingen? Eller anfallsvinkeln på foilen? Vilken typ av reglage? Fotpedaler (ser inga på bilden), vrider hängpinnen (som Mothen)? Ser vingligt ut, men alla är väl barn i början?
Jag tror dom gör det genom att flytta kroppsvikten, justera skotningen och lova respektive falla. Det verkar inte finnas några reglage och det är nog därför det ser vingligt ut !
Om jag uppfattat det rätt så är A-class förbundet inte säkra på vad som är bäst för klassen så för tillfället måste foiling ske under vissa class bestämda förutsättningar enl. 8.2 i regeln måste centerborden kunna stickas i uppifrån samt bredden 230 cm skall vidhållas ink. roder och centerbord ?
Är det rätt framgångsväg att införa registrering på varje site eller aktivitet ?
jmf http://www.youtube.com/watch?v=q8FtMwCCyYY
Kan korta filmer på youtube tom öka intresset för aktiviteten ?
Håller på att utveckla en allergi för siter som säljer båtar där man måste registrera sig för att se ngt ?
Vad skulle hända om man införde det för varje butik ?
Jag ser att ni är registrerade för ICA butiken i nacka men ni behöver en registrering för ICA i stavsnäs för att kunna handla här : (
Kanske bara en omställningsfråga ? (måste vara lite innovationsbenägen:)
Detta är definitivt inte framtiden. Kollar man på deras sajt så är både steg 1 och 2 hopplösa!
#1 Register (tror inte det)
#2 Download (varför kan ni inte köra min browser som alla andra)
#3 Watch & enjoy (detta är det enda steget vi vill se)
Det är mycket möjligt att man bestämt sig för att TVNZ förtjänar en exklusiv sändningsrättighet, och att man fått en bra deal kring detta. Men rent generellt så är det ett ganska gammalmodigt sätt att se på media. Hur många tittare skulle TVNZ tappa genom att vi kollade in eventet live här i Sverige?
Sedan är det så att alla slåss i det här segmentet; eventem, TV-bolag, YouTube, LiveStream (som VOR körde), SolidTango och andra. Rörligt media är helt rätt, men ekonomin är klurigare…
Skönt att höra :-)
Hoppas att det inte slår igenom som en framtidslösning.
Är med på det ekonomiska men att släppa korta trailers på några minuter görs ju även för nya biofilmer för att öka intresset ? så korta youtube snuttar borde kunna ge mer intäkter ?
Feb 11, 2014 @ 14:15
Ashby back on top: resultat race 1+2.
Mer video med Outteridge som spikade i andra:
http://www.youtube.com/watch?v=PmdECZK06Ew
Feb 11, 2014 @ 19:24
Hur reglerar A-kattorna höjdläget? Genom att ändra anfallsvinkeln på rodervingen? Eller anfallsvinkeln på foilen? Vilken typ av reglage? Fotpedaler (ser inga på bilden), vrider hängpinnen (som Mothen)? Ser vingligt ut, men alla är väl barn i början?
Feb 11, 2014 @ 21:42
Jag tror dom gör det genom att flytta kroppsvikten, justera skotningen och lova respektive falla. Det verkar inte finnas några reglage och det är nog därför det ser vingligt ut !
Feb 16, 2014 @ 11:17
Outteridge explains bords:
http://www.youtube.com/watch?v=ikjdzwPo1jI
Om jag uppfattat det rätt så är A-class förbundet inte säkra på vad som är bäst för klassen så för tillfället måste foiling ske under vissa class bestämda förutsättningar enl. 8.2 i regeln måste centerborden kunna stickas i uppifrån samt bredden 230 cm skall vidhållas ink. roder och centerbord ?
http://www.youtube.com/watch?v=Z0xJGlQucRk
Total vinnaren:
http://www.youtube.com/watch?v=zPvrDRdJhSE
Resultat:
http://a-class.org.nz/results/Sailwave%20results%20for%202014%20A-Class%20World%20Championships%20Final%20results%202014.pdf
Mest för stämningen :-)
http://www.youtube.com/watch?v=X-48u857q8E
Feb 12, 2014 @ 20:53
Är det rätt framgångsväg att införa registrering på varje site eller aktivitet ?
jmf http://www.youtube.com/watch?v=q8FtMwCCyYY
Kan korta filmer på youtube tom öka intresset för aktiviteten ?
Håller på att utveckla en allergi för siter som säljer båtar där man måste registrera sig för att se ngt ?
Vad skulle hända om man införde det för varje butik ?
Jag ser att ni är registrerade för ICA butiken i nacka men ni behöver en registrering för ICA i stavsnäs för att kunna handla här : (
Kanske bara en omställningsfråga ? (måste vara lite innovationsbenägen:)
Feb 12, 2014 @ 21:08
Detta är definitivt inte framtiden. Kollar man på deras sajt så är både steg 1 och 2 hopplösa!
#1 Register (tror inte det)
#2 Download (varför kan ni inte köra min browser som alla andra)
#3 Watch & enjoy (detta är det enda steget vi vill se)
Det är mycket möjligt att man bestämt sig för att TVNZ förtjänar en exklusiv sändningsrättighet, och att man fått en bra deal kring detta. Men rent generellt så är det ett ganska gammalmodigt sätt att se på media. Hur många tittare skulle TVNZ tappa genom att vi kollade in eventet live här i Sverige?
Sedan är det så att alla slåss i det här segmentet; eventem, TV-bolag, YouTube, LiveStream (som VOR körde), SolidTango och andra. Rörligt media är helt rätt, men ekonomin är klurigare…
Feb 12, 2014 @ 21:20
Skönt att höra :-)
Hoppas att det inte slår igenom som en framtidslösning.
Är med på det ekonomiska men att släppa korta trailers på några minuter görs ju även för nya biofilmer för att öka intresset ? så korta youtube snuttar borde kunna ge mer intäkter ?
Feb 12, 2014 @ 21:47
Skall man vara lite krass så finns det väldigt lite intäkter i TV-rättigheter inom Segling. Inte ens America’s Cup får in pengarna.
Däremot kan man skapa mervärden genom bred distribution där sponsorer får exponering.
Andra sporter som hockey och fotboll är annorlunda. Där är fansen beredda att betala för att se bortamatcherna live hemma framför datorn…