Skip to content

8 Comments

  1. Peter Gustafsson
    Feb 11, 2014 @ 14:15

    Ashby back on top: resultat race 1+2.

    Mer video med Outteridge som spikade i andra:
    http://www.youtube.com/watch?v=PmdECZK06Ew

    Reply

  2. Anders B
    Feb 11, 2014 @ 19:24

    Hur reglerar A-kattorna höjdläget? Genom att ändra anfallsvinkeln på rodervingen? Eller anfallsvinkeln på foilen? Vilken typ av reglage? Fotpedaler (ser inga på bilden), vrider hängpinnen (som Mothen)? Ser vingligt ut, men alla är väl barn i början?

    Reply

  3. srsseglaren
    Feb 12, 2014 @ 20:53

    Är det rätt framgångsväg att införa registrering på varje site eller aktivitet ?
    jmf http://www.youtube.com/watch?v=q8FtMwCCyYY
    Kan korta filmer på youtube tom öka intresset för aktiviteten ?

    Håller på att utveckla en allergi för siter som säljer båtar där man måste registrera sig för att se ngt ?
    Vad skulle hända om man införde det för varje butik ?
    Jag ser att ni är registrerade för ICA butiken i nacka men ni behöver en registrering för ICA i stavsnäs för att kunna handla här : (
    Kanske bara en omställningsfråga ? (måste vara lite innovationsbenägen:)

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Feb 12, 2014 @ 21:08

      Detta är definitivt inte framtiden. Kollar man på deras sajt så är både steg 1 och 2 hopplösa!

      #1 Register (tror inte det)
      #2 Download (varför kan ni inte köra min browser som alla andra)
      #3 Watch & enjoy (detta är det enda steget vi vill se)

      Det är mycket möjligt att man bestämt sig för att TVNZ förtjänar en exklusiv sändningsrättighet, och att man fått en bra deal kring detta. Men rent generellt så är det ett ganska gammalmodigt sätt att se på media. Hur många tittare skulle TVNZ tappa genom att vi kollade in eventet live här i Sverige?

      Sedan är det så att alla slåss i det här segmentet; eventem, TV-bolag, YouTube, LiveStream (som VOR körde), SolidTango och andra. Rörligt media är helt rätt, men ekonomin är klurigare…

      Reply

      • srsseglaren
        Feb 12, 2014 @ 21:20

        Skönt att höra :-)
        Hoppas att det inte slår igenom som en framtidslösning.
        Är med på det ekonomiska men att släppa korta trailers på några minuter görs ju även för nya biofilmer för att öka intresset ? så korta youtube snuttar borde kunna ge mer intäkter ?

        Reply

        • Peter Gustafsson
          Feb 12, 2014 @ 21:47

          Skall man vara lite krass så finns det väldigt lite intäkter i TV-rättigheter inom Segling. Inte ens America’s Cup får in pengarna.

          Däremot kan man skapa mervärden genom bred distribution där sponsorer får exponering.

          Andra sporter som hockey och fotboll är annorlunda. Där är fansen beredda att betala för att se bortamatcherna live hemma framför datorn…

          Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.