Skip to content

19 Comments

  1. Peter
    Mar 24, 2015 @ 13:59

    Det diskuterades ju en del kring licens för SM-seglingar. I handlingarna för seglardagen finns styrelsens förslag för ny avgiftsstruktur. Intressant att SRS-certifikat kom tillbaka I förslagen. Tydligen tog styrelsen endast upp SM-licens som förslag Vad diskuterades på seglardagen? Diskuterades även de andra förslagen?

    I detta document tas det upp bla. följande:
    *Tävlingsavgift – En avgift som samtliga seglare betalar då de anmäler sig till en tävling.

    *Sanktionsavgift regatta – En avgift som tas ut av arrangerande klubb i samband med om sanktionsansökan.

    *SRS-certifikat – För att vara med och kappsegla med Svenskt Respit System

    *Tävlingslicens för alla som seglar sanktionerade regattor – Tävlingslicens för alla som deltar i sanktionerade regattor.

    *Tävlingslicens för SM deltagare – Tävlingslicens för alla som deltar på ett Svenskt Mästerskap.

    Reply

  2. Tommi
    Mar 24, 2015 @ 18:44

    I huvudsak var det ett bra och konstruktivt möte.
    Referat finns här: http://www.svensksegling.se/Forbundet/Nyheter/2015/1akvartal/Seglardagenharbaddatforframtiden/

    Reply

  3. Per
    Mar 25, 2015 @ 14:36

    Reply

  4. Per
    Mar 25, 2015 @ 14:37

    RC 44

    Reply

  5. Sam V
    Mar 26, 2015 @ 00:58

    Reply

  6. Peter Gustafsson
    Mar 26, 2015 @ 07:07

    Park-up vid gaten… Alltså får vi en omstart även på detta ben.

    http://www.volvooceanrace.com/en/virtualeye.html

    Reply

    • Pelle Pedersen
      Mar 26, 2015 @ 08:28

      DF`s chans att haka på!!

      Reply

  7. Pelle Pedersen
    Mar 26, 2015 @ 08:35

    Såg också att de första båtarna hade runt 3 kn vind och medelvåghöjd på 3,7m… Fy f-n

    Reply

    • Anders Averdal
      Mar 26, 2015 @ 08:54

      Undrar hur många som blir sjösjuka av det?

      Reply

      • L-B Gustafsson
        Mar 26, 2015 @ 09:21

        Vi vet inte våglängden men kan anta att den är 3-10 båtlängder inte säkert att det känns mer i de båtarna än om vi ligger med en hälften så stor båt i 0,5-1m här hemma.

        Reply

  8. Anders Averdal
    Mar 26, 2015 @ 09:42

    Amplituden skiter i hur stor båt du sitter i, du åker hiss lika långt ändå.

    Reply

  9. Mats V
    Mar 26, 2015 @ 12:48

    Reply

  10. Jocke_R
    Mar 26, 2015 @ 14:13

    Ett tips kan ju vara att ta bort ett skrov :)

    Reply

  11. Pelle Pedersen
    Mar 26, 2015 @ 14:23

    Och vips var DF i ledningen!!!!

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Mar 26, 2015 @ 15:07

      Helt sjukt. Och SCA knappar in rejält också.

      Frågan är om vi får se några bra 24-timmarsdistanser den här gången?

      Reply

  12. Pelle Pedersen
    Mar 27, 2015 @ 08:53

    Skillnaden mellan att vara 2:a eller 5:a i VOR är nu nere på 1,3M…

    Reply

  13. srsseglaren
    Mar 27, 2015 @ 09:57

    Vad har hänt med SCA ? 14 knop jmf mot 19 knop för övriga var nere på 50 nm men ligger nu 85 nm efter, trasiga segel ?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.