Äntligen fredag…
Chris Nicholson är i farten igen :-)
In 35 to 40-knot winds and mountainous waves during Leg 3 from Cape Town to Melbourne, team AkzoNobel damaged their mast-track and mainsail in a gybe that went wrong. Helmsman Chris Nicholson explains what happened.
Peter Gustafsson
Dec 16, 2017 @ 17:29
Sjukt frustrerande att skenan inte satt kvar efter 2-3 dagars slit med att limma den.
Är det inte konstigt att detta kan vara ett problem efter att Dongfeng hade precis de här problemen förra gången? Om man nu ändå skall göra båtarna bullet-proof så skulle man kunnat kosta på sig en påse skruv?
Jocke Cordaly
Dec 16, 2017 @ 19:24
Tänkte likadant och är sjukt förvånande att båtar som ska ner i Söderhavet endast har lim(?) på någonting så vitalt.
Jonas Dyberg
Dec 16, 2017 @ 23:00
Att man inte lyckas reparera det med lim, som kräver rena/ruggade ytor och rätt temperatur, genom att sitta i riggen i grov sjö är inte förvånande, men att skenan inte också sitter med skruv eller annat mekaniskt fäste från början är ju märkligt klent tänkt!!
srsseglaren
Dec 17, 2017 @ 15:27
Latest Akzo news:
https://www.youtube.com/watch?v=AXeCNuFll_E
Peter Gustafsson
Dec 17, 2017 @ 15:41
Detta är väl den senaste, när de fick skiten att sitta?
https://www.youtube.com/watch?v=o0aAZKnQqhA
Är gissningen att man körde Dr Sails i andra försöket i stället för Epoxy?
srsseglaren
Dec 17, 2017 @ 16:14
Bra den var klart roligare, att se dom på G igen.