Hydra Pilot 2000 + Fault 103
En teknisk läsarfråga. Någon som har tips?
Jag har precis köpt en First 40.7 som vi kommer tävla med en del på västkusten.
Bohusracet är definitivt på agendan nästa år och då behöver jag en pålitlig Autopilot. Mixern jag hade tidigare körde vi utan men den var lite enklare.
I båten sitter en ap från B&G, en Hydra Pilot 2000 och instrumenteringen i övrigt är Hydra och Hercules 2000.
Autopiloten funkar klockrent stundtals men andra stunder så slutar den helt att styra och så kommer felmeddelande Fault 103. Tror du att någon i din läsekrets kan ha en idé om vad som orsakar detta?
Är en ap känslig för låg spänning tex? Jag kommer byta mycket sladd och kabel i vinter då det förekommer ett visst spänningsfall ut mot förbrukarna.
Kul för övrigt att ni kör Dominant i år. Jag har själv kappseglat 707 mycket och det är en härlig båt.
Mvh Joakim Axelsson
Pelle Lindell
Jul 30, 2020 @ 09:46
Felkod 103 är att piloten inte får någon signal från roderlägesgivaren när den styr…glapp i givarkabeln är väl första gissningen
Pelle Lindell
Jul 30, 2020 @ 09:48
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.bandg.com/en-au/service/BG-knowledge-base/%3FguideTitle%3DH2000-Autopilot%253A-Fault-Codes%26guideId%3D002-077&ved=2ahUKEwiShrurvPTqAhWLuIsKHV1FAPIQFjACegQIBRAI&usg=AOvVaw3JQ-aHyguZVnRtzvptCHmJ
Pelle Lindell
Jul 30, 2020 @ 09:50
Sorry…blandade ihop saker i minnet…103 är tok i drivenheten..se länken ovan.
Pelle Lindell
Jul 30, 2020 @ 10:06
en till…gamla B&G manualer finns här: https://www.myleselectronics.com/bg-manuals/
Joakim
Jul 30, 2020 @ 20:42
Stort tack!
Joakim
Jun 14, 2021 @ 07:17
Nu funkar den klockrent. Ett av kolen i motorn hade kärvat fast.
Joakim