Sweet… Brenta 38


Luca Brenta vet hur man ritar en snygg båt, och 38:an är inget undantag. Borde såklart ha varit med i “Sweet…”-serien långt tidigare. Lillasystern, Brenta 30, är nästan lika snygg…

Nedan är det som man kallar “Users Manual”. Ganska kort och enkel :-)

While the course is kept by the autopilot, which is next to the steering wheel, the main can be hoisted using the electrical winches beside the entrance. One winch to hoist the main halyard, the other winch to control the main furling line (option). Note that both winches are pretty close and easily managed by one person. The mainsheet is trimmed from the steering position via a magic trim piston (Cariboni) placed below deck level, forward of the mast step.

Once the main is set, the genoa can be unfurled. The genoa sheet has two ends. One end goes to the winch on one side and while the other end goes to the stopper placed under the coach roof coaming. All the tacking manoeuvring is completely automatic due to fact that the jib is set on a self tacking track.

The mast is in carbon fibre by Hall Spars. The large sweep back spreaders angle (30deg.) has allowed to remove the backstay. Beside the clear advantage of reducing the number of “things to do” this has allowed to build a very generous roach into the mainsail. The optional carbon boom is from Leisure Furl NZ.

Functions controlled at the steering position placed onto the steering pedestal are:
MAINSHEET (IN &OUT)
MAINSHEET TRAVELLER (PORT & STBD)
VANG

6 Comments

  1. Peter K May 5, 2007 Reply

    Verkligen sweeeeet!
    Hoppas bara att den kommer med ett mindre kärnkraftverk ombord som matchar all elektronik. Seglade just en båt från Azorerna som hade 4 elektriska Anderson winchar ombord. Jisses vad mycket ström de plus autopilot plus radar nattetid drog. Trots en batteribank på 700Ah fick vi köra det dieseldrivna elverket 3 timmar per dygn.

  2. Dennis May 21, 2007 Reply

    Luca Brenta lär ha en 60 fotare på gång, med inredning ritad av ingen mindre än den världsberömde arkitekten John Pawson. Byggs av Knierim-yachtbau i Kiel. Tänk om ett svenskt varv skulle anlita Cleasson-Koivisto-Rune för inredningen..! inget mörkt trä å blå dynor då inte..

  3. Author
    Peter Gustafsson May 21, 2007 Reply

    Ja, visst är det konstigt att inga nordiska båtbyggare bryter ny mark när det gäller båtinredning?

    Eller är det så att de svenska/tyska kunderna är hopplöst traditionella?

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.