Sweet… Melges 20


Hype-metern står på 11 när Melges lanserar nya Melges 20. Skicka in $2,500 och reservera din plats på produktionslinan. Vill du ha ett segelnummer under hundra betalar du in $300 extra för att få den siffra du vill.

Marknadsavdelningen verkar har fått fria händer…

$40k säger ryktet. Man fick väl lite bråttom när Laser skall lansera SB3 i USA. Det blir väl giganternas kamp. Framförallt när det gäller marknadsföring och förmåga att bygga starka entypsfält.

The philosophy behind the Melges 20™ is to create a sexy boat with beautiful lines, while at the same time providing a sophisticated sailing experience. Combine the best naval architects and most experienced performance sailboat builder – certainly the results will be extraordinary. The Melges 20 is modern, ahead of the curve with the latest technology and prudent in its use of exotic materials. It will be the benchmark for years to come. The Melges 20 will fulfill the need to experience more exciting, fun, simplified sailing in the 20-foot sportboat range.

With strong appeal to a full range of talents and skill levels – young and old, guru to the novice sailor, the Melges 20 will be easy to rig, launch and a pure joy to sail. Comfortably accommodating 2-4 crew, this boat is also designed to encourage youth, female and corinthian participation. It will possess a simplicity that will exceed expectations, far beyond what any sailor could imagine possible yet maintain a very high standard of performance.

No crew weight restrictions. No sailmaker restrictions. The boat and rig will be a strict one design.

The same great standard features found on other Melges products like the Melges 17™, Melges 24™ and Melges 32™ — will be included on the Melges 20 such as a smooth comfortable deck with a clean simple layout complemented by a truly cutting-edge design and new, easy, advanced rig set-up.

The Melges 20 will be unlike any other. It will spark a lifelong passion for sailing, that is Melges’ commitment to the sport of sailing.

It will be worth the wait…

  • A modern Melges look
  • Smooth comfortable design throughout with large radius edges
  • Large comfortable cockpit with simple to sail deck layout
  • No Winches!
  • Enclosed interior with access while sailing
  • High freeboard for a dry ride
  • Flat stable aft planing hull sections
  • Fine bow entry for upwind performance
  • Carbon fiber “M” rig setup for the ultimate performance, simple to tune.
  • Above boom vang system
  • Carbon fiber bowsprit
  • Retractable high aspect keel with weed cutter
  • Retractable high aspect rudder system
  • Square top mainsail design for ultimate performance and modern appearance
  • Roller furling zipper luff jib with battens
  • Permanent forestay
  • Mast head asymmetrical spinnaker with retrieval line
  • Custom trailing package that is easy to tow behind any vehicle
  • Easy to rig, launch and retrieve from a boat ramp
  • Easy to launch from a hoist with a single point lift
  • Main sheet bridle system
  • No backstay
  • Legs in with restricted hiking (oj!)
  • Large foot rests on cockpit floor
  • Motor well in deck for motor stowage and easy access
  • Open class sailing, all sailors welcome
  • Emphasis on youth and female participation
  • No crew weight rule (oj!)
  • Open to all sailmakers
  • Two boat in a container on trailers
  • Four boats in a container stacked
  • Race ready from the factory
  • A just add water approach – the Melges Way!
  • Gottifredi Maffioli line package with every Melges 20!
  • No fairing – a strict one design!

7 Comments

  1. Abbe Nov 14, 2007 Reply

    Hmmm, känner igen?

  2. Peter Nov 14, 2007 Reply

    Jäklar anamma, hoppas det blir en klass i sverige som man kan segla både här och utomlands, dags att sälja CB`n nu..

  3. Trailerbar Nov 14, 2007 Reply

    Det är trenden!
    Får se dock om den klarar av att slå ut CB66:an i SWE, även i viss mån C55:sn. Marknaden känns rätt mättad för dessa lyxleksaker men man kan alltid hålla tummarna :-).

    Men vete17 om den är så snygg!?

    //

  4. T-son Nov 14, 2007 Reply

    Cool båt! Dock får den mig inte att ångra köpet av Sprint 750 det minsta. Snabbare, lättare, enklare att frakta, ja för mig är valet fortfarande lätt.

  5. PelleL Nov 14, 2007 Reply

    Tja…båten är säkert utmärkt men jag tvivlar på att den kommer till Europa. Laser SB3 (och CB66 med för den delen) är nog allt för rotade. Dessutom brukar det ju vara så att 40k$ blir 400.000 SEK innan skattmasen, redarna och återförsäljarna tagit sitt och det tror jag inte funkar. Försäljningen av CB66 tvärnitade ju när priset kröp över 200′.

  6. Anders Nov 15, 2007 Reply

    Dollarn är låg nu…Kan hjälpa till, är kvalitèn i normal Melges klass så känns CB som en Fiat jämte en Toyota

  7. Thomas Nov 15, 2007 Reply

    Hej,

    Tycker Melgesen är riktigt vacker och kan hålla med om att den troligtvis känns som mer försiggjord än CB:n, men….
    * CB:n har ett försprång med ca 100 båtar (Dom första 15-20 är svårsålda. Jag vet eftersom jag var med om att köpa en av de första Melges 24:orna i SWE)
    * CB:n har ett klart lägre pris. (Introduktionspris -05 235.000Sek, nu 247.000 inkl trailer och kpl segelställ)
    * CB:n har krängband, vilket är helt underbart en kryss i frisk vind
    * CB:n har en riktigt “go” klass med många eldsjälar som ser till att det blir riktigt bra arrangemang året runt både på och utanför banan.
    Låter troligtvis som jag är partisk..och det är jag också eftersom jag är lycklig ägare av en CB66 sedan snart 3 år.
    Längtar till nästa säsong. Fantastisk kappseglingskalender med NM i Köpenhamn, vilket säkert kan spä på antalet Danska båtar (8 idag tror jag)

    Ses till våren!

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.