Skip to content

4 Comments

  1. Bengt Falkenberg
    Jan 20, 2007 @ 16:28

    Peter! Vet du vilken regel dom seglar under?

    Reply

  2. Peter Gustafsson
    Jan 20, 2007 @ 16:53

    Class 1+2 seglar IRC, Novan seglar i Class 3 där man kör nåt hemsnickrat som kallas PHHS (Poole Harbour Handicap System).

    http://www.parkstoneyc.co.uk/pageclasslist.html

    Reply

  3. Claes Nettelbladt
    Jan 23, 2007 @ 12:50

    Antingen måste Nova vara en oerhört bra båt eller så måste konkurrensen vara svag med tanke på dom rena cruisingseglen båten bär på bilden. Fartgivande är naturligtvis att ha bomkapellet sittande uppe på kappsegling. Vi brukar raca med sprayhooden uppe och det ger ett gott farttillskott. Detta berornämligen på, att vi gamla gubbar och gummor i besättningen mår så mycket bättre av att sitta torra och varma i lä och att vi därmed då doch då orkar smyga ut ur sprayhoodens skydd och skota om lite…

    Reply

  4. Peter Gustafsson
    Jan 23, 2007 @ 13:00

    :-) nånting säger mig att Engelsmännen har en lite mer relaxad syn på vad man behöver för att börja kappsegla… jag skall ge Clive ett bra pris på mina avlagda racing-segel.

    Håll med om att det är mycket roligare att se en båt med usla segel på kappseglingsbanan än en hottad X-43 som ligger vid bryggan hela säsongen.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.