Skip to content

5 Comments

  1. Vaffe
    Feb 1, 2007 @ 09:50

    Vad är detta Peter?
    Här får du både bogspröt och rorkult med bra undanvindsegenskaper till ett bra pris (strax över en beg. nova) tillverkad i Sverige och så blir reaktionen negativ. Förstår inte?

    Reply

  2. Peter Gustafsson
    Feb 1, 2007 @ 10:09

    Sorry… det var för tidigt på morgonen bara!

    Och så hade jag CB66-kvaliten i bakhuvudet. Men det verkar svårt i alla nya båtar. I USA har man ju Flying Tiger som är ett nästan identiskt koncept (http://www1.ft10class.info/) där saker ramlat av/ner i samma omfattning som på CP. det senaste var att en akterspegel sprack…

    Men, kan man bara få ordning på kvaliteten, så är detta helt rätt!!!

    Jag bokar in en provsegling :-)

    Reply

  3. Majken
    Feb 1, 2007 @ 13:26

    Ytterligaren en båt alltså….pust…Man får ju 7 begade expresser eller h-båtar för samma pris eller 2 nya expresser eller h-båtar…..Varför splittra seglarna ännu mer, det finns snart fler båtklasser än seglare(om det inte redan är så). Om det fortsätter så här vad skall man segla för att få segla entyp i framtiden?

    Tycker också att HP & co borde koncentrera sig på att få ordning på kvalitetsraset cb66 innan man lanserar något nytt….På CB66 fronten är det tvärtyst…

    Reply

  4. Stefan
    Feb 2, 2007 @ 12:16

    Marknadseknomins härlighet alla som vill och kan försöker. Vi får se vad som kan utvecklas till en större klass personligen tror jag inte på konceptet. Går man upp från express vill man ha lite mer båt om man skall betala så mycket. Men som sagt det är vi som kunder som bestämmer inget överordnat reglerings organ.

    Trevlig helg
    Stefan

    Reply

  5. Vaffe
    Feb 6, 2007 @ 17:21

    Stefan

    Kan du definiera mer båt?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.