Skip to content

5 Comments

  1. Claes Nettelbladt
    Feb 1, 2007 @ 14:41

    Jo, och inte blir seglingen billigare för det. Kostnader för pluggar och formar får betalas av allt kortare serier. Vissa tillverkare kör dock den andra vägen och förändrar inte något på sina produkter förrän tillverkningen upphör. Som ägare av en First 40.7 (bortåt 1.000 tillverkade) har jag förvånats över att priset kunnat hållas relativt lågt.
    Vid kontakter med tillverkaren har jag föreslagit ett par förbättringar – bl.a. flyttning av lyfthandtaget till ankarboxen. Detta sitter så långt förut, att man antingen ramlar framlänges när man tar i eller får hänga i knävecken i förpulpit för att komma tillräckligt långt fram. Men nej, man vidtar inga förändringar. Så man får väl stå ut med vissa tokigheter när man därmed kan få en komplett och välutrustad 40-fotare klar för racing och cruising under 2 milj.

    Reply

  2. Peter Gustafsson
    Feb 1, 2007 @ 15:01

    Du får väl ställa dig i kö för nya First 40 (2008?) och hoppas att man fått med dina ändringar där :-)

    Reply

  3. Anders
    Feb 2, 2007 @ 14:19

    Ang 40.7.
    Bengt Falkenbergs 40.7 är nr 700

    /AA

    Reply

  4. Peter Gustafsson
    Feb 2, 2007 @ 14:24

    Det är inte illa för en 40-fotare!!!

    Var det bara ren tur att han fick det numret?

    Reply

  5. Martin Stromberg
    Feb 2, 2007 @ 17:06

    Irland stopover for Volvo Ocean Race och Patches gor en Mean Machean.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.