Skip to content

24 Comments

  1. Mats
    May 6, 2008 @ 22:28

    Spirt Baltic 50 är den sweetaste

    Reply

  2. Andreas (milliways)
    May 7, 2008 @ 01:11

    Seaquest 36 i Hollviken

    Andreas

    Reply

  3. mattias
    May 7, 2008 @ 07:31

    min express e sweetast :D

    Reply

  4. PN
    May 7, 2008 @ 08:47

    Class40 ! – 4oceans har den häftigaste båten.
    Sedan trailar Skoting omkring med sin Aphrodite 22, det är coolt.

    Reply

  5. Arthur
    May 7, 2008 @ 09:06

    Orust / Stockholm baserade X-41 Oxygen, STARK Racing Team!!!

    Mvh
    //Arthur

    Reply

  6. Johan
    May 7, 2008 @ 09:17

    Jag kan bara hålla med Mats, Baltic 50 är mkt svårslagen.

    / Johan

    Reply

  7. NIcklas
    May 7, 2008 @ 09:42

    Kommer det inte en Landmark 43 till Sthlm snart?

    Den är ju ganska het

    Reply

  8. Dan Turesson
    May 7, 2008 @ 11:33

    Corby 33:an Inga of Sweden. Riktigt sweet!

    Reply

  9. Micke
    May 7, 2008 @ 11:47

    Corby 26:an som precis har kommit till Stockholm. Såg den i Viggbyholm

    Reply

  10. Linus
    May 7, 2008 @ 12:22

    HiQ såklart… allt annat står ju stilla!

    Reply

  11. Johan
    May 7, 2008 @ 13:09

    Min röst går också till Spirit Baltic 50.

    Reply

  12. Jimmy
    May 7, 2008 @ 13:38

    Håller med Dan, Corby 33:an Inga of Sweden är mycket Sweeet, speciellt på kryss!

    Reply

  13. Brorsan
    May 7, 2008 @ 14:10

    Lägger min röst på Kracer. Sweet behöver inte vara stort.
    Måste säga att namnet “inga of sweden” är klockrent. (för er som inte sett och hört den här låten så bifogar jag snällt en youtube länk (: http://www.youtube.com/watch?v=4DgO6Ttn7rU )

    /Brorsan.

    Reply

  14. Charles
    May 7, 2008 @ 14:34

    FoX 9.50 of course…! :-)
    Swedish built (in Lulea), will hit the water very soon…

    Reply

  15. Sillstryparn
    May 7, 2008 @ 14:50

    Ericsson 4 (still in Kista)

    Reply

  16. PN
    May 7, 2008 @ 16:28

    I have alredy sailed the foxy Fox 9.50 in sailonline dynawind venerrace;-)
    Very interesting polar and it looks great – sweet indeed:)
    LYS- enligt snabbkalkylering på 1,44. (obekräftad uppg. förståss)

    Reply

  17. Mats
    May 7, 2008 @ 22:09

    Mats & Jannes Seaon 96, Helt byggd i kol med marstöm mast. Decksaloon toa och 1.87 i LYS

    Reply

  18. Emil
    May 7, 2008 @ 22:16

    HiQ, Seacart… och Sinergia 40!

    Reply

  19. Johan S
    May 7, 2008 @ 23:36

    Röstar också på Eriks Spirit.

    Reply

  20. Pelle P
    May 8, 2008 @ 14:00

    Har du fått hjärnblödning Emil!!! Sinergia 40 platsar inte…
    Har i och för sig inte nått vettigt att komma med själv, vi här på västkusten har inte allt för mycket att komma med i denna kategori.
    Som X41:are så röstar jag på Oxygen!!

    Reply

  21. Emil
    May 8, 2008 @ 14:47

    lugn chefen, det var lite ironi med i inlägget… Glömde bara den obligatoriska “; )”
    Jag tycker i och för sig att sweet graden är lite beroende på båtens syfte. Som dual purpose båt på w/l bana i skandinavien så är den bra mycket sweetare än på slör i 20 knops vind över havet. Samma gäller väl corby, x-41 osv.
    Mumm30 är en sweet båt eftersom den är snabb, relativt prisvärd och en stark entypsklass och Melges24 är sweet eftersom den helt enkelt bara är sweet..!
    Men skall man utse en båt till sweet bara med hänseende på dess potens så ligger väl HiQ, seacart och openbåtarna väldigt bra till.
    Fast is beutiful.
    And sweet!

    Reply

  22. Patrick
    May 8, 2008 @ 15:03

    Peter, du borde ha en regel att man inte får rösta på sin egen båt… :-)

    Visst är Spirit en väldigt fin båt. Jag tror min röst går till den just idag.

    Reply

  23. krister
    May 8, 2008 @ 22:15

    X41 an är väl tveksam ?
    Elan41an är väl då oxo sweet.
    Seglade ju snabbare seglad tid shorthanded än flera av x41orna…inte sweet…

    sprit rösta jag på

    Reply

  24. Pelle P
    May 9, 2008 @ 13:58

    Håller med om att X41 är tveksam.
    Kom på vilken som, för mig, otvivelaktigt får mig att dreggla mest,
    Bladerider!!!
    Det stod faktiskt inte något om att jollar inte fick vara med…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.