Skip to content

5 Comments

  1. Patrick L
    Oct 7, 2008 @ 08:13

    Fruktansvärt kul helg… till helgen är det dags för nästa drabbning. Har inte blur.se skaffat en fotobåt ännu…? :-)

    Reply

  2. Richard D.
    Oct 7, 2008 @ 15:58

    Hej Patrick,

    ser kallt ut men skönt att banan verkar haft hyfsad sjölä. Ser att ni kör med MH-blåsan, från vilken vindstyrka går ni ner till partiella spinnakern? Eller anges det före start att den skall användas?

    Reply

  3. Patrick L
    Oct 7, 2008 @ 16:38

    Hej Richard, på söndagen hade vi 14-16 m/s från ca 150 grader TWA och då körde vi fraktionsspinnakern. Det kändes väldigt stabilt och kontrollerat (förhållandevis) och hade kanske funkat med den stora då också, men den är i tunnare duk (Code 2 är 0,5oz; Code 3 i 0,75oz) så man riskerar att köra sönder den i t.ex. en broach.

    Följande undanvindssegel har man att välja på (ur en av trimguiderna):

    • CODE 0 Masthead Asymmetrical 0–7 knots true
    Designed primarily as a VMG sail to be used when tacking downwind in light air. It can also be used in reaching conditions to a max of 19 knots apparent. In heavy air with the pole squared back it can provide a controllable alternative to the masthead symmetrical.

    • CODE 1 Masthead Symmetrical Light / All Purpose 7-20+ knots true.
    Designed as an all purpose sail with a slight emphasis on running. This is the primary course racing sail. Upper end range is a function of the crew’s ability to keep the boat under control. It is usually the sail of choice at the bottom end of the range if there is any question about wether the air is light enough to use the CODE 0 asymmetrical.

    • CODE 2 Masthead Symmetrical Heavy / All Purpose 15-35 knots true
    Added to class rules in May, 1996, the sail is designed to be used in breezy course racing conditions. Made out of nylon under stipulation of the class rules, it is designed to protect the light masthead
    symmetrical from damage and abuse. It has a runner orientation.

    • CODE 3 Fractional Symmetrical 22+ knots true. An all-purpose sail intended to be used when its too hairy for the full sized masthead kite.

    Reply

  4. Richard D.
    Oct 7, 2008 @ 19:27

    Ok, så det är fritt val.
    Har du bestämt när båten går i ide i Västervik ännu?
    Verkar som jag kommer upp den 16/10 som det ser ut nu.

    Reply

  5. Patrick L
    Oct 7, 2008 @ 20:25

    Det är inte bestämt ännu men båten ligger i Öresund och vi kör Seguin Cup helgen som kommer om du “har vägarna förbi”. Därefter lär vi ta båten direkt till Västervik alternativt låta den vara kvar i Danmark ett tag till. Till Stockholm lär den inte komma igen förrän till våren, tyvärr.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.