Folding SeaCart 30 Club Racer
Calle Hennix och Oceanlake Marine har tagit fram en ny, lite händigare, version av SeaCart 30. Här finns en specifikation.
The One Design Folding SeaCart 30 Club Racer trimaran continues Oceanlake Marines AB’s quest to develop and produce the market’s finest racing built, high performance trimarans. The new folding SC30 FCR has inherited her racing pedigree from the unique full carbon SC30 GP and caters for a market looking for top quality, easy trailering to and from venues, weekend high performance OD Racing or Cruising at an affordable price level.
The SC30 FCR is a high performance vehicle ready to fly two hulls in stronger conditions. Specified for inshore and coastal racing as well for nice Sport Cruising sessions with friends or family (comfort options available). Equipped with a fathead two reef main sail, self tacking jib and 1:28 main sheet purchase system for easy boat handling. Furling Gennacker, Code 0 (option) and Jib (option) for blistering sail changes “Concentrate on the tactic instead of repacking sails for the next hoist”.
The racing folding system combined with a mast raise system make the trailer to sailing sequence using a slipway as swift as other models on the market. But there the similarities end. The SC30 FCR is built in the same moulds as the well proven full carbon SC30 GP, produced in e-glass, using epoxy, vacuum, infusion plus carbon fibre reinforced bulkheads for longevity stiffness. All ISAF ruled watertight bulkheads are in place. Full carbon beams, rudder blades, daggerboard, mast, soft shroud options make the SC30 FCR a top of class product ready to tackle high speed OD Racing, Celebrity ProAm’s, Charter Event’s, Sailing Clinics, Resort VIP Wakeboard sessions… The SC30 FCR have all the ingredients to make a large OD Class.
Öresund Regatta, Anders
Mar 8, 2009 @ 19:42
Folding har ju sina risker. Här är lite bilder från Mumm-Stelton Cup i fjol. Det gick inget vidare för Dragonfly 35an som hade hopfällbara pontoner som bilderna visar:
http://sundetregatta.blogspot.com/2008/10/mumm-stelton-cup-2008-lite-bilder.html
Tomas
Mar 9, 2009 @ 19:10
Seglar man High Tech är det förstås viktigt att man gör rätt, i detta fall fäster den vajer som ska säkra sidoskroven i utfällt läge.
Seglar man däremot Low Tech kan man göra nästan vad som helst och komma undan med det..;-)
http://www.google.se/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4DVXB_enSE311SE311&q=dehler%2bcrash
/T
Öresund Regatta, Anders
Mar 20, 2009 @ 20:35
SeaCart 30 är bland det häftigaste jag seglat.
Call Hennix hade ett gäng SeaCart 30 här nere under Loise Vitton Cup Acts i Malmö.
Dissa du Dehler. Man ska inte slå på dem som ligger. Vi är rejält laddade efter en lång höststräning. ;-)
Jack Sparrow
Mar 22, 2009 @ 13:35
Anders, mätetal och meck är kanske din grej. Men att spinna vidare på på att folding skulle vara osäkert är ett tecken på okunskap… Haveriet kan till viss del jämställas med att inte säkra vanten till masten. Lika osäkert…
Släng inte ur dig saker du inte har koll på!