Skip to content

4 Comments

  1. Öresund Regatta, Anders
    Mar 8, 2009 @ 19:42

    Folding har ju sina risker. Här är lite bilder från Mumm-Stelton Cup i fjol. Det gick inget vidare för Dragonfly 35an som hade hopfällbara pontoner som bilderna visar:
    http://sundetregatta.blogspot.com/2008/10/mumm-stelton-cup-2008-lite-bilder.html

    Reply

  2. Tomas
    Mar 9, 2009 @ 19:10

    Seglar man High Tech är det förstås viktigt att man gör rätt, i detta fall fäster den vajer som ska säkra sidoskroven i utfällt läge.
    Seglar man däremot Low Tech kan man göra nästan vad som helst och komma undan med det..;-)
    http://www.google.se/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4DVXB_enSE311SE311&q=dehler%2bcrash
    /T

    Reply

  3. Öresund Regatta, Anders
    Mar 20, 2009 @ 20:35

    SeaCart 30 är bland det häftigaste jag seglat.
    Call Hennix hade ett gäng SeaCart 30 här nere under Loise Vitton Cup Acts i Malmö.
    Dissa du Dehler. Man ska inte slå på dem som ligger. Vi är rejält laddade efter en lång höststräning. ;-)

    Reply

  4. Jack Sparrow
    Mar 22, 2009 @ 13:35

    Anders, mätetal och meck är kanske din grej. Men att spinna vidare på på att folding skulle vara osäkert är ett tecken på okunskap… Haveriet kan till viss del jämställas med att inte säkra vanten till masten. Lika osäkert…

    Släng inte ur dig saker du inte har koll på!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.