Skip to content

8 Comments

  1. Peter Gustafsson
    Apr 10, 2009 @ 20:03

    Resultaten uppe efter första dagen:
    http://spi.pharmespace.com/classement.php

    Reply

  2. Peter
    Apr 11, 2009 @ 21:32

    Det alltså J80 man skall segla om man vill ha bra internationell entypskonkurrens…!

    Reply

  3. Per Engdahl
    Apr 13, 2009 @ 18:16

    Dom 2 splitt nya A31:orna infriade mina högt ställda förhoppningar och kom 1:a och 2:a i klass 3. NorLys har gett prel lys 1,21-1,23, så det kan nog bli bra. A35 kom 1:a i klass 2.
    Härlig påsk har nog många haft med sol och värme.
    :-)
    /Per

    Reply

  4. Joakim
    Apr 13, 2009 @ 19:08

    A31 har gjort bra och en IRC båt med TCC=0,988 borde nog ha 1,23-1,24 i LYS. Hur har man “optimerat” en X-332 till 0,978 och en X-362S till 1,000. Med 90% fock?

    Reply

  5. PelleL
    Apr 14, 2009 @ 09:03

    En 332 med 150% genua ligger ju runt 0.990 så 0.978 med 105% fock är inte alls otänkbart. 1.000 för en 362S är ju lågt. Jag skulle gissa på 105% fock och ett antal hundra kilo bly……..

    Reply

  6. Joakim
    Apr 14, 2009 @ 11:30

    332 verkar ha TCC mellan 0,992 och 0,995 (mycket nära X-34 0,997-1,001): http://www.cowesweek.co.uk/web/code/php/main_c.php?map=cw09&style=std&ui=oberon&override=&section=racing&page=classview2008&srcfolder=%2Fhome%2Fccc%2Fpublic_html%2Fweb%2Fclasses%2F2008&classrequest=14
    och det var också en annan 332 med 0,991 i Spi Ouest. Kanske det räcker med ~100% fock och sen måste man bara gissa att det blåser och det gjorde det väl, eftersom 0,978 båten vann sin klass.

    Och då fanss det en FARR 30 med 0,993!

    Reply

  7. Patrick L
    Apr 14, 2009 @ 13:43

    Farr 30 med 0,993? ¿Que? Inget storsegel? Eller var det den gamla MORC-designen?

    Reply

  8. Joakim
    Apr 14, 2009 @ 14:52

    Det verkar vara något fel på resultsystemet. Båt 421 i IRC3 är troligen inte Farr 30.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.