Skip to content

11 Comments

  1. Martin
    Feb 11, 2010 @ 09:34

    Hej

    Vill tacka för mycket roliga artiklar från Valencia Henry. Tanken slår mig samtidigt att jakten på vind och regelvrängeriet är ett väl så fascinerande skådespel som seglingen i sig sig kommer att erbjuda (?). En fråga: Vad gör båtarna och besättningarna på vilodagarna? Ingen segling?

    /Martin

    Reply

  2. svar?
    Feb 11, 2010 @ 10:11

    Det är bra att du skriver alla frågorna som är mycket intressanta, synd att du inte skriver ner vad han svarade, eller vad andra nyckelspelare tycker om situationen. Undrar vem som är för gammal för sitt jobb.

    Reply

    • Tobbe
      Feb 11, 2010 @ 13:10

      Av artikeln tycker jag det framkom att den fanns sju huvudtyper av frågor på presskonferensen, varav artikelförfattaren skrev svaret på fem av dem.
      Eller?

      /Tobbe

      Reply

  3. MJ
    Feb 11, 2010 @ 12:45

    Tycker bara detta illustrerar vilket jävla skämt denna så kallade kappsegling är…

    Reply

  4. MG
    Feb 11, 2010 @ 13:51

    Jag har ingen aning om vem denna Henry Ericsson är, men han verkar inte förstå så mycket av spelet. Att attackera Harold Bennett är ganska missriktat.

    Hör presskonferensen i sin helhet här så får ni väl alla svaren.

    http://www.sail-world.com/Europe/Americas-Cup:-Harold-Bennett-fronts-on-Race-2-cancellation—Audio/66339

    Reply

  5. Patrik S
    Feb 11, 2010 @ 19:43

    Mr Bennett är ganska ny som PRO (Race officer Licensierad november 2008) med internationell status vilket förvånar mig när det finns många med mer erfarenhet. Jag kan dock inte uttala mig om han gjort bra eller dåligt jobb. Är inte enklaste jobbet han har ;-)

    Reply

    • Björn Hansen
      Feb 11, 2010 @ 20:08

      Hej Patrik,

      antingen har han förnyat sin licens 2008 eller så är det en bugg någonstans. Harold var seglingsledare för ena banområdet under Americas Cup 2007, eller kanske snarare LVC. Han var dessutom seglingsledare I NZL 2003, om han var med 2000 kan jag inte uttala mig om men det är inte alls otroligt. Han var dessutom med på World Matchracing Tour i Auckland både 2000 och 2001. Så jag vet inte om man hittar jättemånga med mer erfarenhet.

      Mvh

      BJörn

      Reply

      • Patrik S
        Feb 12, 2010 @ 09:05

        Hej Björn

        Kan ju vara en bugg i ISAFs databas. Enligt ISAFs data så fick han internationell licens 2008. Och om det var en uppdatering borde ett annat årtal stå där. Hur som helst som du beskriver det har han ju en massa erfarenhet i så fall. Inget lätt jobb när man är jagad av medierna ;-)

        Vänligen

        Patrik

        Reply

    • Patrik H
      Feb 12, 2010 @ 09:17

      Harold var PRO för AC båda gångerna i Aukland. Däremot inte för uttagningarna i LV-cup. Kritiken mot Harold, både i artikeln här och i media i övrigt, är grundlös och bygger på okunskap.

      Reply

      • Patrik S
        Feb 12, 2010 @ 10:15

        Hej Patrik H

        Har ingen kritik mot Mr Bennett, jag konstaterade att han var ny som PRO MED internationell status. Och har har väl knappast varit ensam om att vara SL på AC och därmed kanske finns fler som har erfarenheten. Mr Bennett är säkert kvalificerad annars hade han inte fått sin IRO status. Och som jag sa.. inget lätt jobb som är så utsatt.

        vänligen

        Patrik

        Reply

  6. Peter Gustafsson
    Feb 11, 2010 @ 23:20

    Här har vi en längre intervju (av Mr Clean från Sailing Anarchy) med Harold Bennett:

    http://www.youtube.com/watch?v=pjC3BiUQKhw
    http://www.youtube.com/watch?v=nfExb_0ijzA

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.