Close
Skip to content

8 Comments

  1. Pelle P
    Feb 24, 2010 @ 11:51

    Blur²?

    Reply

  2. Stefan G
    Feb 24, 2010 @ 13:07

    Ser ju lite klent ut under vinge, förstag och peke, men de kanske vet vad de håller på med :-)

    Reply

  3. Gustaf Dyrssen
    Feb 24, 2010 @ 14:15

    kanske roligare med trimaraner…. slipper ha allt som sticker ner och släpar i vattnet vid sjö samt bättre manöver förmåga.
    2 saker som jag förutom fart uppskattar.

    Reply

  4. Otto
    Feb 24, 2010 @ 16:50

    Ser intressant ut. Någon som vet hur de har tänkt vid designen, vem som står för research? Känns som att de har plockat godbitarna från AC33, slängt in lite F18 spray-rails och rört om….

    Tror inte på flerskrov som framtiden i AC, men fort är kul och Extreme 90 får gärna bli en stor klass med hög mediabevakning!

    Reply

  5. Carl Lindeberg
    Feb 24, 2010 @ 20:12

    Känns lite svårt att lansera en katta nu när Oracles trimaran har sopat banan med Alinghis katta. Marströms brukar i och för sig lyckas med det de tar sig för så det kan funka.
    Ska bli intressant att se vart det tar vägen.

    Reply

    • Erik Barkefors
      Feb 24, 2010 @ 22:16

      Det var nog inte en tri som segrade över en katta utan ett vingsegel som segrade över ett mer konventionellt…

      Marströms ligger i världstopp och klarar att bygga de långa smala skroven i ett stycke med härdning i autoklav. Suveränt!

      Reply

    • Mattias
      Feb 25, 2010 @ 09:53

      Trodde också vi nästan bara skulle få se en massa nya trimaraner så här i kölvattnet på AC33. Ser ju också ut att gå undan för bla Groupama.
      Ett annat projekt som verkar ligga rätt i tiden är danska Carbon3 – http://www.carbon3.dk/

      Reply

  6. Sam V
    Feb 25, 2010 @ 10:37

    Undrar när de ritade dit vingen?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.