Stena Match Cup Sweden
Jättekul med en stor lokal sponsor i Marstrand.
Stena Bulk var ju tillsammans med Preem en av huvudsponsorerna för framgångsrika Lysekil Women’s Match, som förra året också var VM. I år har man klivit av, så det blir inga race i Lysekil. När nu hela Stena-koncernen sätter sitt namn på Match Cup Sweden, så faller ju pusselbitarna på plats. Hoppas det gick snyggt till.
Stena ny titelsponsor i Match Cup Sweden
– Stena Match Cup Sweden är evenemangets nya namnSveriges största internationella seglingsevenemang, Match Cup Sweden, byter namn till Stena Match Cup Sweden. Stena blir ny titelsponsor och satsar på en gemensam sponsorinvestering för hela koncernen.
VM-deltävlingen Match Cup Sweden har sedan ursprungliga starten 1995 blivit ett av sommarens mest besökta evenemang i Sverige. Med det nya titelsponsorskapet kan Marstrandstävlingen nu ta ytterligare ett kliv mot att bli Sveriges mest uppskattade evenemang. Nya titelsponsorn Stena har en lång historia i Match Cup Sweden där både Stena Line och Stena Bulk under många år har varit båtsponsorer i tävlingen.
– Det är oerhört glädjande att Stena väljer att göra den här investeringen. Det är det bästa betyg man kan få som evenemang när en så trogen partner väljer att förstärka sitt engagemang ytterligare, säger Jan Torstenson, VD på Brandspot, som tillsammans med GKSS arrangerar Stena Match Cup Sweden.
– Det känns fantastiskt roligt att ta ett helhjärtat grepp om Match Cup Sweden. Vi har varit med under flera år och har på olika sätt upplevt evenemangets många möjligheter. Därför vet vi också att det är ett utmärkt evenemang för att samla hela Stenagruppen till en koncerngemensam aktivitet. Vårt mål är att ytterligare stärka banden mellan medarbetare, kunder och partners och vi ser att Stena Match Cup Sweden är en utmärkt plattform att utgå ifrån, säger Dan Sten Olsson, Koncernchef på Stena AB.
Lennart Svantesson, ordförande i GKSS: – Stenas engagemang är mycket bra för vår tävling i Marstrand och främjar segelsporten som helhet. Det är givetvis extra roligt med en stor marin aktör som titelsponsor i tävlingen och deras globala verksamhet kopplat med så stark lokal förankring kommer att lyfta evenemanget ytterligare.
Bland evenemangets båtsponsorer syns PelleP, Castellum och Santa Maria, som alla har valt att förnya sina flerårsavtal. Även Swedish Match är en trogen partner. Childhood Foundation är fortsatt tävlingens officiella välgörenhetspartner med en egen båt och ny sponsor för i år är IT-företaget Sigma. Göteborgs-Posten är evenemangets mediepartner.
Om Stena Match Cup Sweden: Stena Match Cup Sweden är ett av Sveriges största publika evenemang och en av tio VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. Evenemanget pågår på Marstrand 5 – 11 juli 2010 och drar över 100 000 besökare varje år. Stena Match Cup Sweden anordnas av GKSS i samarbete med Brandspot. GKSS ansvarar för de sportsliga delarna och Brandspot för de kommersiella rättigheterna.
För mer information kontakta:
Jan Torstenson, VD Brandspot, 070-668 55 73 jan@brandspot.com
Lars-Ola Nordqvist, presschef Match Cup Sweden, 070-689 11 20, lars@matchcupsweden.com
Alexandra Jerselius, Seniorkonsult Brandspot, 070-410 21 04, alexandra@brandspot.com
May 3, 2010 @ 11:18
Väldigt synd att Lysekil match ej blir av. Var ett riktigt bra och trevligt arrangemang
May 3, 2010 @ 16:53
Bra att någon ser det negativa i en positiv nyhet.
Kul att Match Cup får en sponsor som kan gå in och satsa ordentligt på denna sport!
May 4, 2010 @ 12:30
Bra att ngn klankar ned på en som kommenterar en nyhet…………………
May 6, 2010 @ 16:28