Skip to content

7 Comments

  1. Patrick L
    Oct 1, 2010 @ 01:15

    Coolt! Snart är det dags! Nä visst ja, det är ett helt år kvar….

    Reply

  2. Janne E.
    Oct 1, 2010 @ 07:39

    Ja, herregud det ser jättekallt ut och riktigt läskigt faktiskt, verkar ju skit dumt att ha så himla mycket vatten uppe på båten…
    Nä, tacka vet jag korta snabba race, in och dricka öl och sen få sova i varm go säng med ett “fluffigt” duntäcke och med lite tur kanske det ligger en tant tätt intill oxå…

    Reply

  3. Erik Barkefors
    Oct 1, 2010 @ 08:21

    Tycker att det borde att gå att göra mer skyddade arbetsplatser. Titta på Open60 och de stora flerskrovsbåtarna där man snart sitter inomhus och jobbar. Lite svårare att ordna med 10 personer som ska få plats att jobba men oftast är det ju inte mer än 4-5 personer igång samtidigt. En “hård” sprayhood och en skapligt hög sarg att gömma sig bakom skulle minska utsattheten och vindavkylningen mycket. Om rorsman fick en lite pulpet att ducka bakom istället för att stå på en liten pall så ökar säkerheten rejält. Då står han kvar och kan styra även efter en översköljare.

    Men det kanske inte är tillräckligt macho ;-)))

    Reply

  4. Dag
    Oct 1, 2010 @ 08:47

    extra vikt!??!?
    aldrig i livet!

    Reply

    • Erik Barkefors
      Oct 1, 2010 @ 09:42

      Håller i grunden med men…
      Om viktbesparing innebär skaderisk så är det fel oavsett det gäller material eller personer. Om man ska vinna måste man fullfölja och dessutom vara skärpt hela tiden ;-)

      Reply

  5. Team Styrbord
    Oct 1, 2010 @ 16:57

    De ser ut att ha kul på jobbet, bara glada miner….

    Reply

  6. Team Styrbord
    Oct 1, 2010 @ 17:04

    Men är det verkligen bara 4 båtar med på linjen….det ser i alla fall ut så på VOR sidan.
    SAAB borde nu när de ska vara kvar som bilmärke ha med en båt, det skulle vara lite festligt…
    Annars så känns det som VOR gett upp NordEuropa, tråkigt. Vi kanske ska visa vårt missnöje med en konsumentbojkott….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.