Skip to content

10 Comments

  1. Hannu
    Oct 20, 2010 @ 19:12

    Hehe……Ett fint sätt att säga”Vi måste återkalla x antal västar pga kvalitetsproblem”
    Bra att alla drabbade får förlängd garanti.
    //Hannu

    Reply

  2. Mattias
    Oct 21, 2010 @ 10:17

    Jag har precis en sådan flytväst och tycker det är snudd på oansvarigt att de är så vaga i vad problemet är. Innebär en “potentiellt svag komponent” att det är ett kosmetiskt fel eller något allvarligt som att lungan kommer att spricka när den blåses upp?
    Är det ett säkerhetsrelaterat problem tycker jag man ska vara glasklar i det så att det inte kan bli några missförstånd. Sedan är det utmärkt att förlänga garantin som plåster på såren.

    Mattias

    Reply

  3. Pontus
    Oct 21, 2010 @ 21:02

    Min behövde uppdateras, hade nog bommat detta om inte blur.se upplyst mig. Tack för det Peter!

    Reply

  4. Tommi
    Oct 21, 2010 @ 22:41

    Bra att Spinlock går ut med detta, men är det inte rätt fegt att inte i klarspråk skriva vad problemet består av?

    Reply

  5. LIROS
    Oct 22, 2010 @ 10:20

    Hej.

    På en “batch” västar varav ca:200 gått till Sverige, har det funnits antydningar till att bandfästet mellan selen och själva luftblåsan kan lossna. Spinlock har upptäckt ett litet antal i England men ännu inga någon annanstans. Spinlock har därför valt att göra denna globala kontroll för att eliminera att det kan finnas defekta västar på marknaden. Genom att logga in på http://www.spinlock.co.uk/update
    med västens serienummer så får man direkt svar om västen kommer från den aktuella batchen. Tack för nyttiga kommentarer. // LIROS & Spinlock

    Reply

    • Lars Dybfest
      Dec 12, 2010 @ 20:32

      Fikk denne tilbakemeldingen når jeg registrerte vesten min i november etter å ha lest dette.
      “This Deckvest requires an update to meet our new standard so you qualify for our free update and extended warranty. You will shortly be contacted by Spinlock to arrange a collection date.”

      Men har ikke hørt noe siden. Er det noen andre som har hørt noe?

      -Lars

      Reply

      • L-B Gustafsson
        Dec 12, 2010 @ 21:26

        Kollade på helgen och måndag fm kom mailet med DHL-bokningen

        Reply

    • Peter Gustafsson
      Dec 12, 2010 @ 20:36

      Efter bara någon timme fick jag uppgifter för hur jag skulle skicka in västen med DHL (på Spinlocks bekostnad).

      Kontakta Sarah Crabb sarahc@spinlock.co.uk för att kolla vad som gick snett.

      Reply

      • Lars Dybfest
        Dec 13, 2010 @ 13:19

        Nå har jeg fått svar både fra Sara Crabb i Spinlock og fra Skaane marine. Skaane (Som er distributør i norge) skulle sende en pakkeseddel for vesten med en gang. Så jeg regner med det løser seg nå.

        Reply

  6. almers
    Oct 22, 2010 @ 19:27

    Tack för tipset, Peter. Du kanske räddat en snedseglare. Nu kan jag tryggt dratta överbord.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.