Skip to content

12 Comments

  1. Erik Barkefors
    May 12, 2011 @ 20:44

    Ni la märke till namnet på aktern? Är det Peter K som bytt upp sig ;-)

    Reply

  2. Nicholas
    May 12, 2011 @ 21:28

    Gleder mig til Bohusracet i denna :) Ska bli kul att se vad den är god för.

    Reply

  3. Andréas
    May 12, 2011 @ 21:57

    Jag blir pirrig i magen av att få se den på vattnet. Den känns liksom närmare på något vis.

    I juni kommer den, har Mats lovat…

    Reply

  4. Markus
    May 13, 2011 @ 00:16

    la ni märke till motorbeslaget och den lilla motorn på akterspegeln? Har man ändrat lösning från skåpet under durken till en mer konventionell variant?

    Reply

  5. Stefan
    May 13, 2011 @ 09:16

    Reply

  6. Johan Sölve
    May 13, 2011 @ 09:23

    Se även Elan 210 meets Elan 350 http://www.youtube.com/watch?v=_Jw1klwgWIs

    Reply

  7. mats
    May 13, 2011 @ 12:51

    Ser ut att bli jobbigt i lite vind med byar på 10-12 meter.

    Reply

  8. Markus
    May 14, 2011 @ 15:32

    Varför jobbigt?

    Reply

    • Leino
      May 15, 2011 @ 00:14

      Båtar över 32-35 fot har ett helt annat rörelsemönster, dessutom oftast mindre segel/kg. Inte många “seglare” som står ut med ett litet skal som 210:an, det gungar o vickar ju både hit o dit. Fruktansvärt obekvämt!

      Reply

      • Brukroken
        May 15, 2011 @ 22:45

        och kul…

        Reply

      • G
        May 15, 2011 @ 23:06

        Mmm, trist när båten rör på sig. Nä fy, det är en stenpir man vill ha.

        Reply

  9. niclas
    May 16, 2011 @ 01:05

    Tycker det ser hysteriskt kul ut. Har EXAKT samma segel/vikt som 900kg tunga episkt roliga gamla goa 707. (uppwind då, downwind så är det 52 vs 33 m2)

    SRS-tal någon? pris på trailer?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.