vindtunneltest för att se om hur man optimerar burkande gastars placering, tĂ€tt ihop för att minimera turbulens eller mer utspritt för att optimera lasten…..
Mycket riktigt besĂ€ttningen pĂ„ en TP52 i vindtunneln i Auckland. Just randeffekter kring skrov, överbyggnad, besĂ€ttning och underlik pĂ„ segel gör mycket större skillnad Ă€n vad man tror…
Dec 23, 2011 @ 19:00
Tror det Àr en illustration pÄ en motion till ISAF angÄende max burkning ;-)
Dec 23, 2011 @ 19:11
Tomten kommer
Dec 23, 2011 @ 19:12
om det Àr railing sÄ Àr det riktigt lamt. Ut med överkroppen o armarna.
Dec 23, 2011 @ 19:14
NĂ„got “julkul” pĂ„ Yacht Research Unit????
Dec 23, 2011 @ 19:54
TrÀsmak pÄ railen
Dec 23, 2011 @ 20:05
En IOM med TrĂ€gastar….
Dec 23, 2011 @ 20:24
Yachting crash test dummies I wood say.
Dec 23, 2011 @ 22:27
vindtunneltest för att se om hur man optimerar burkande gastars placering, tĂ€tt ihop för att minimera turbulens eller mer utspritt för att optimera lasten…..
Dec 24, 2011 @ 00:17
Dockside
Dec 25, 2011 @ 19:47
Mycket riktigt besĂ€ttningen pĂ„ en TP52 i vindtunneln i Auckland. Just randeffekter kring skrov, överbyggnad, besĂ€ttning och underlik pĂ„ segel gör mycket större skillnad Ă€n vad man tror…
Dec 25, 2011 @ 19:57
I Expressklassen har droppformade kroppar visat sig vara snabbt.
/Mera grÀdde i vinter
Dec 25, 2011 @ 20:06
Fast det har nog inte med aerodynamik att göra :-)
Dec 26, 2011 @ 10:53
Nu riggas isjakten, trots sÀmsta isarna pÄ hundra Är. HÀr skall Äkas!