Skip to content

55 Comments

  1. kjell
    Feb 20, 2012 @ 14:19

    VO 70

    Reply

  2. Andreas i HP
    Feb 20, 2012 @ 14:29

    TP52

    Reply

  3. Pelle P
    Feb 20, 2012 @ 14:46

    Hoppas inte på J111…

    Reply

    • Raketen
      Feb 20, 2012 @ 16:37

      Varför inte?

      Borde ge fräckt låga fribord! ;)

      Reply

      • Pelle P
        Feb 21, 2012 @ 07:36

        :)

        Reply

  4. Mark
    Feb 20, 2012 @ 14:47

    Old AC boats (monohull), first or second version.

    Reply

  5. Adrian
    Feb 20, 2012 @ 15:37

    Baltic 72 Grand Prix ?

    Reply

  6. Gustav
    Feb 20, 2012 @ 15:45

    Spännbanden runt bulben ser fjantiga ut…

    Reply

  7. Sam V
    Feb 20, 2012 @ 15:49

    IACC

    Reply

  8. Jocke
    Feb 20, 2012 @ 15:56

    Tror inte det är en Vo70 och inte en Tp52 heller måste vara till någe större typ någon mini maxi…

    Reply

  9. Ian L
    Feb 20, 2012 @ 16:00

    Wally 100?

    Reply

  10. Henrik
    Feb 20, 2012 @ 17:42

    Rambler 100

    Reply

    • Jocke
      Feb 20, 2012 @ 18:54

      Jo va inne på det spåret med först men Rambler har ju dubbla roder så vart är roder nr 2?

      Reply

  11. Peter Kross
    Feb 20, 2012 @ 17:49

    Peter, nu har du glömt igen att ange dina källor för bilden… ;-)

    Reply

  12. Stefan Blom
    Feb 20, 2012 @ 18:53

    Hyundai kanske?

    Reply

    • anders svensson
      Feb 20, 2012 @ 21:27

      På tal om Hyundai, är det någon som vet vad som har hänt med båten?
      Blev den såld?

      Reply

      • Jacksson
        Feb 21, 2012 @ 08:32

        Hmm sista jag hörde var det så att gammla “ägaren” köpte tillbaka den och kör vidare. Kan ha missuppfattat det där med “köpte tillbaka den” men klart var att han kör vidare.

        /Jacksson

        Reply

  13. kim
    Feb 20, 2012 @ 20:10

    Enola Gay

    Reply

    • Jonas Caspersson
      Feb 20, 2012 @ 21:09

      =)

      Reply

    • Raketen
      Feb 20, 2012 @ 23:03

      He, he.
      Ser faktiskt ut som en gammal hederlig fälltank! :)

      Reply

      • Erik Barkefors
        Feb 21, 2012 @ 14:17

        Har du också gjort lumpen i Flygvapnet?

        Reply

        • Jonas Caspersson
          Feb 21, 2012 @ 18:58

          Japp, F4

          Reply

      • Raketen
        Feb 22, 2012 @ 21:13

        Nix.
        Men varit i “Branschen” för en del år sedan. :)

        Reply

  14. Martin
    Feb 20, 2012 @ 21:34

    Maxi 77+ !

    Reply

  15. Anders B
    Feb 20, 2012 @ 21:50

    Blybulb kanske diameter 1 m och längd 6 m, väger ca 11 ton? Enkelroder. Kan vara Yuuzoo eller Audi Ultra?

    Reply

    • Anders B
      Feb 21, 2012 @ 01:53

      Med dom måtten blir vikten 33 ton. Diameter 75 cm, längd 4,5 m ger 11 ton

      Reply

  16. Knuud
    Feb 21, 2012 @ 08:40

    Maxi 77+? :-)

    Reply

  17. anders
    Feb 21, 2012 @ 11:49

    Maxi+++ :)

    Reply

  18. Pelle Lindell
    Feb 21, 2012 @ 13:20

    Det är nästan lite fusk men…Progressiva?

    Reply

    • Bosse
      Feb 21, 2012 @ 15:14

      Är bulben på Progressiva så spetsig?

      Reply

      • Pelle Lindell
        Feb 21, 2012 @ 16:10

        Rätt lik skulle jag säga…..men jag är inte säker ;-)
        http://swe452.myownb3.com/Prog.JPG

        Reply

        • Pelle Lindell
          Feb 21, 2012 @ 16:15

          Vid närmare studium är jag rätt säker på att jag har fel……de där prylarna ser för stora ut.

          Reply

          • Jocke
            Feb 21, 2012 @ 16:26

            Vad har du räknat med för vikt på bulben tillprogressiva? 5 ton?

          • Pelle Lindell
            Feb 21, 2012 @ 16:27

            3.6

        • Bosse
          Feb 21, 2012 @ 16:38

          Är det en optimal form?

          Reply

          • Erik Barkefors
            Feb 21, 2012 @ 18:06

            Därom tvistar de lärde. Det handlar både om strömningsmotstånd och att skapa en ändskiveeffekt. Det första är cigarren bra på men det andra är den sämre på…

          • Anders B
            Feb 21, 2012 @ 18:53

            Som ballast till svängköl är det nog en optimal form (troligen YLB 20%), rodret är nog NACA nånstans mellan 12 och 18%. Det bästa som finns alltså!

  19. Per
    Feb 21, 2012 @ 15:03

    Laser med Fathead ?

    Reply

  20. Peter Gustafsson
    Feb 21, 2012 @ 19:00

    Äntligen fick ni något att bita i :-)

    Reply

  21. Thomas Wiberg
    Feb 21, 2012 @ 19:12

    Skulle gissa på att prylarna tillhör en sen generations VO60. Attans dia på banan för nedre roderlagret!

    Reply

  22. Dag
    Feb 21, 2012 @ 20:16

    det är inte till genuine risk då?

    Reply

  23. Spirit
    Feb 21, 2012 @ 20:21

    Ledtråd:

    Jag tog bilden i måndags em.

    Erik

    Reply

  24. Thomas Wiberg
    Feb 21, 2012 @ 20:41

    Baltic 62?

    Reply

  25. Thomas Wiberg
    Feb 21, 2012 @ 20:56

    Kanske till en på denna blogg världsberömd Baltic 50?

    Reply

  26. Stefan A
    Feb 21, 2012 @ 21:44

    Baltic 72 GP ..?

    //S//

    Reply

  27. Rob
    Feb 22, 2012 @ 06:52

    Äldre båt, still going strong….

    Reply

  28. CH
    Feb 22, 2012 @ 12:30

    testar med baltic 147 visione

    Reply

  29. Jørgen
    Feb 22, 2012 @ 15:58

    ICAP Leopard

    Reply

  30. Spirit
    Feb 22, 2012 @ 18:49

    Rätt!!

    Visione är på refit. Ny högre mast och lite annat kul ;-)

    /Erik

    Reply

    • ch
      Feb 22, 2012 @ 19:45

      tjihooo!

      Reply

  31. Bosse
    Feb 22, 2012 @ 19:44

    48000 kilo bly.

    Reply

  32. Raketen
    Feb 22, 2012 @ 21:17

    Ska börja spara på gamla balanseringsvikter till bilhjul. :)

    Hur många behöver man om varje vikt väger 115gr?

    Reply

  33. Peter Gustafsson
    Feb 22, 2012 @ 21:43

    Reply

  34. kim
    Feb 22, 2012 @ 22:48

    Vad säger “Bowmens Union” om den här förpiksluckan?

    http://www.balticyachts.com/147%20VISIONE/Web/B147_Forepeak%20companionway.jpeg

    Min gissning:
    -“Skönt med retrofit, så att den utlovade rulltrappan kommer på plats.”

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Feb 22, 2012 @ 22:58

      Med den förpiken så tror jag inte gastfacket har så mycket att invända…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.