Skip to content

55 Comments

  1. kjell
    Feb 20, 2012 @ 14:19

    VO 70

    Reply

  2. Andreas i HP
    Feb 20, 2012 @ 14:29

    TP52

    Reply

  3. Pelle P
    Feb 20, 2012 @ 14:46

    Hoppas inte pĂ„ J111…

    Reply

    • Raketen
      Feb 20, 2012 @ 16:37

      Varför inte?

      Borde ge frÀckt lÄga fribord! ;)

      Reply

      • Pelle P
        Feb 21, 2012 @ 07:36

        :)

        Reply

  4. Mark
    Feb 20, 2012 @ 14:47

    Old AC boats (monohull), first or second version.

    Reply

  5. Adrian
    Feb 20, 2012 @ 15:37

    Baltic 72 Grand Prix ?

    Reply

  6. Gustav
    Feb 20, 2012 @ 15:45

    SpĂ€nnbanden runt bulben ser fjantiga ut…

    Reply

  7. Sam V
    Feb 20, 2012 @ 15:49

    IACC

    Reply

  8. Jocke
    Feb 20, 2012 @ 15:56

    Tror inte det Ă€r en Vo70 och inte en Tp52 heller mĂ„ste vara till nĂ„ge större typ nĂ„gon mini maxi…

    Reply

  9. Ian L
    Feb 20, 2012 @ 16:00

    Wally 100?

    Reply

  10. Henrik
    Feb 20, 2012 @ 17:42

    Rambler 100

    Reply

    • Jocke
      Feb 20, 2012 @ 18:54

      Jo va inne pÄ det spÄret med först men Rambler har ju dubbla roder sÄ vart Àr roder nr 2?

      Reply

  11. Peter Kross
    Feb 20, 2012 @ 17:49

    Peter, nu har du glömt igen att ange dina kĂ€llor för bilden… ;-)

    Reply

  12. Stefan Blom
    Feb 20, 2012 @ 18:53

    Hyundai kanske?

    Reply

    • anders svensson
      Feb 20, 2012 @ 21:27

      PÄ tal om Hyundai, Àr det nÄgon som vet vad som har hÀnt med bÄten?
      Blev den sÄld?

      Reply

      • Jacksson
        Feb 21, 2012 @ 08:32

        Hmm sista jag hörde var det sĂ„ att gammla “Ă€garen” köpte tillbaka den och kör vidare. Kan ha missuppfattat det dĂ€r med “köpte tillbaka den” men klart var att han kör vidare.

        /Jacksson

        Reply

  13. kim
    Feb 20, 2012 @ 20:10

    Enola Gay

    Reply

    • Jonas Caspersson
      Feb 20, 2012 @ 21:09

      =)

      Reply

    • Raketen
      Feb 20, 2012 @ 23:03

      He, he.
      Ser faktiskt ut som en gammal hederlig fÀlltank! :)

      Reply

      • Erik Barkefors
        Feb 21, 2012 @ 14:17

        Har du ocksÄ gjort lumpen i Flygvapnet?

        Reply

        • Jonas Caspersson
          Feb 21, 2012 @ 18:58

          Japp, F4

          Reply

      • Raketen
        Feb 22, 2012 @ 21:13

        Nix.
        Men varit i “Branschen” för en del Ă„r sedan. :)

        Reply

  14. Martin
    Feb 20, 2012 @ 21:34

    Maxi 77+ !

    Reply

  15. Anders B
    Feb 20, 2012 @ 21:50

    Blybulb kanske diameter 1 m och lÀngd 6 m, vÀger ca 11 ton? Enkelroder. Kan vara Yuuzoo eller Audi Ultra?

    Reply

    • Anders B
      Feb 21, 2012 @ 01:53

      Med dom mÄtten blir vikten 33 ton. Diameter 75 cm, lÀngd 4,5 m ger 11 ton

      Reply

  16. Knuud
    Feb 21, 2012 @ 08:40

    Maxi 77+? :-)

    Reply

  17. anders
    Feb 21, 2012 @ 11:49

    Maxi+++ :)

    Reply

  18. Pelle Lindell
    Feb 21, 2012 @ 13:20

    Det Ă€r nĂ€stan lite fusk men…Progressiva?

    Reply

    • Bosse
      Feb 21, 2012 @ 15:14

      Är bulben pĂ„ Progressiva sĂ„ spetsig?

      Reply

      • Pelle Lindell
        Feb 21, 2012 @ 16:10

        RĂ€tt lik skulle jag sĂ€ga…..men jag Ă€r inte sĂ€ker ;-)
        http://swe452.myownb3.com/Prog.JPG

        Reply

        • Pelle Lindell
          Feb 21, 2012 @ 16:15

          Vid nĂ€rmare studium Ă€r jag rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att jag har fel……de dĂ€r prylarna ser för stora ut.

          Reply

          • Jocke
            Feb 21, 2012 @ 16:26

            Vad har du rÀknat med för vikt pÄ bulben tillprogressiva? 5 ton?

          • Pelle Lindell
            Feb 21, 2012 @ 16:27

            3.6

        • Bosse
          Feb 21, 2012 @ 16:38

          Är det en optimal form?

          Reply

          • Erik Barkefors
            Feb 21, 2012 @ 18:06

            DĂ€rom tvistar de lĂ€rde. Det handlar bĂ„de om strömningsmotstĂ„nd och att skapa en Ă€ndskiveeffekt. Det första Ă€r cigarren bra pĂ„ men det andra Ă€r den sĂ€mre pĂ„…

          • Anders B
            Feb 21, 2012 @ 18:53

            Som ballast till svÀngköl Àr det nog en optimal form (troligen YLB 20%), rodret Àr nog NACA nÄnstans mellan 12 och 18%. Det bÀsta som finns alltsÄ!

  19. Per
    Feb 21, 2012 @ 15:03

    Laser med Fathead ?

    Reply

  20. Peter Gustafsson
    Feb 21, 2012 @ 19:00

    Äntligen fick ni nĂ„got att bita i :-)

    Reply

  21. Thomas Wiberg
    Feb 21, 2012 @ 19:12

    Skulle gissa pÄ att prylarna tillhör en sen generations VO60. Attans dia pÄ banan för nedre roderlagret!

    Reply

  22. Dag
    Feb 21, 2012 @ 20:16

    det Àr inte till genuine risk dÄ?

    Reply

  23. Spirit
    Feb 21, 2012 @ 20:21

    LedtrÄd:

    Jag tog bilden i mÄndags em.

    Erik

    Reply

  24. Thomas Wiberg
    Feb 21, 2012 @ 20:41

    Baltic 62?

    Reply

  25. Thomas Wiberg
    Feb 21, 2012 @ 20:56

    Kanske till en pÄ denna blogg vÀrldsberömd Baltic 50?

    Reply

  26. Stefan A
    Feb 21, 2012 @ 21:44

    Baltic 72 GP ..?

    //S//

    Reply

  27. Rob
    Feb 22, 2012 @ 06:52

    Äldre bĂ„t, still going strong….

    Reply

  28. CH
    Feb 22, 2012 @ 12:30

    testar med baltic 147 visione

    Reply

  29. JĂžrgen
    Feb 22, 2012 @ 15:58

    ICAP Leopard

    Reply

  30. Spirit
    Feb 22, 2012 @ 18:49

    RĂ€tt!!

    Visione Àr pÄ refit. Ny högre mast och lite annat kul ;-)

    /Erik

    Reply

    • ch
      Feb 22, 2012 @ 19:45

      tjihooo!

      Reply

  31. Bosse
    Feb 22, 2012 @ 19:44

    48000 kilo bly.

    Reply

  32. Raketen
    Feb 22, 2012 @ 21:17

    Ska börja spara pÄ gamla balanseringsvikter till bilhjul. :)

    Hur mÄnga behöver man om varje vikt vÀger 115gr?

    Reply

  33. Peter Gustafsson
    Feb 22, 2012 @ 21:43

    Reply

  34. kim
    Feb 22, 2012 @ 22:48

    Vad sĂ€ger “Bowmens Union” om den hĂ€r förpiksluckan?

    http://www.balticyachts.com/147%20VISIONE/Web/B147_Forepeak%20companionway.jpeg

    Min gissning:
    -“Skönt med retrofit, sĂ„ att den utlovade rulltrappan kommer pĂ„ plats.”

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Feb 22, 2012 @ 22:58

      Med den förpiken sĂ„ tror jag inte gastfacket har sĂ„ mycket att invĂ€nda…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.