Skip to content

11 Comments

  1. Pelle P
    May 15, 2012 @ 07:39

    Grattis Christian! Flott peke!

    Reply

  2. Kalle
    May 15, 2012 @ 07:52

    Vem vänder man sig till om man vill ha ett specialbeställt peke?

    Reply

  3. Christian von Trepka
    May 15, 2012 @ 10:57

    Ja, Marstrøm kan lage et til dere. Per Ferskaug i Norge kan sikkert også lage til dere.
    Har også vært i kontakt med et firma i UK via North Sails i Norge.

    Felles for de alle er at de koster ca 50′ å få det produsert tipper jeg.Vi valgte å lage det selv. (så får vi happas det holder… So far so good.)

    Reply

  4. Patrik A
    May 17, 2012 @ 11:38

    Årets trend…;-) tillåt mig små le. fast peke av modernt snitt i 11 år nu på båten.

    Reply

    • p
      May 17, 2012 @ 14:21

      så mycket för dig som trendsättare

      Reply

      • Patrik A
        May 17, 2012 @ 15:03

        Nej där har jag inte gjort något vidare jobb ;-) men det säger en hel del om vad konservativa seglare är.
        Det måste helt enkelt finnas på de stora europeiska varvens båtar i produktion innan det är allmänt accepterat (om ens då) bland de genomsnittliga seglarna och bland fantasterna skall det ha funnits på racebåtarna ett tiotal år.. sorgligt !

        Reply

    • Peter Gustafsson
      May 17, 2012 @ 15:23

      Ja, ingen har påstått att det är en nyhet :-)

      Nyheten är väl att lite snabbare race-båtar stoppar undan sin överlånga spinnakerbom för att köra på fasta peken i stället. När TP52-regeln anpassades till IRC för ett par år sedan så var det väl startskottet för en rad konverteringar.

      Reply

  5. Robert
    Mar 11, 2013 @ 21:50

    Nyfiken, varför är hon nästan 900 kg tyngre än tyska Imagine?
    Har man inrett den norska GP42:an?

    Reply

  6. Bing
    Mar 11, 2013 @ 22:16

    Hon vägde 4,7 2011, så ganska tungt peke …

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.