Det är sjukt kul att provsegla nya båtar. Framförallt när de är annorlunda, och det är tydligt varför de finns till. Som i det här fallet, när man inte maximerar fart eller antalet kojer. Utan bara vill göra en enkel och bekväm dagseglare. With the J/9, we set out to reimagine how to make sailing […]
Visst ser många av de nya båtarna kul ut (t ex Soto, C&C m fl) men inte skulle jag köpa en flushdäckad båt ens om den bara var för kappsegling. En lite ruff ger plats för att packa om en spinnare, söka lite skydd för att byta kläder och kanske värma sig under transport/weekendcruising.
Jan 25, 2014 @ 12:50
4stycken i måndags
Jan 25, 2014 @ 14:19
Hur var det i tisdags?:)
Jan 25, 2014 @ 14:22
– 25grader i Tammerfors. Kollade en het båt då också. ;-)
Jan 27, 2014 @ 09:17
Ha Ha, nu tänkte jag mer på säljsiffror för Fareast…
Jan 25, 2014 @ 23:01
Estetiskt korrekt !
Jan 28, 2014 @ 22:09
Jävlar, där satt den! Nu är det väl färdigdesignat i 31-fotsklassen!?
Jan 29, 2014 @ 14:28
Äh.. för lite Bavaria över det hela! :)
Jan 29, 2014 @ 15:19
Gött; Raketen tillbaka!!:)
Jan 30, 2014 @ 11:56
Haha. :) Har jag varit borta? ;)
Jan 30, 2014 @ 12:00
Eller så har jag missat att se dina inlägg?!:)
Jan 29, 2014 @ 15:52
Visst ser många av de nya båtarna kul ut (t ex Soto, C&C m fl) men inte skulle jag köpa en flushdäckad båt ens om den bara var för kappsegling. En lite ruff ger plats för att packa om en spinnare, söka lite skydd för att byta kläder och kanske värma sig under transport/weekendcruising.