

Related Posts

Lidingö Runt 2014 | Trash Talk
Det här lär ju vara sweetaste båten på årets Lidingö Runt? Far East 31R har tagit sig från Kina via Holland för att segla runt den där ön. Besättning är designern Maarten Voogd, Aage Reerslev, Anders Carlsson, Erik Lindsten, Peder Lanefeldt och Ulf Brännström. Man kör i ORCi med GPH 559,8. Vad tror vi om […]

Hamnen Show #3
I detta avsnitt möter vi Håkan Södergren, arkitekten som blev yachtdesigner och Bengt Jörnstedt – juristen som blev segelmakare, båtredaktör och författare. Dessutom ett varmt samtal om Peter Norlin. Vi genomför ett båttest där vi ställer Arronet 24,5 CX mot XO 270 RS. Dessutom provseglar vi franska lyxlångseglaren med fällköl – Allures 45.
6 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Jun 25, 2014 @ 07:50
Är dom inte väldigt duktiga på att gissa hur mycket det blåser :-)
Jun 25, 2014 @ 09:09
Sjukt läcker båt men det skulle göra ont att smeta bottenfärg på den hehe.
Jun 26, 2014 @ 16:02
Att de över huvud taget diskuterar att båten är styv trots att det bara blåser 2-3 m/s får mig att undra lite över vad de har för referensramar… :-)
Jun 26, 2014 @ 20:37
Att kölen väger 1200 kg av 1900 kg totalvikt talar nog sitt tydliga språk.
Jun 26, 2014 @ 21:02
65 m2 kryss-ställ med fathead talar också sitt tydliga språk :-)
Jun 27, 2014 @ 09:47
Håller med Mattias,
Med 65 m2 och liten bredd så behövs det nog mer än 1200 kg i bulben för en styv båt. Tror mer att de är positivt överraskade över att den inte tippar!