Skip to content

5 Comments

  1. gurra
    Aug 3, 2015 @ 09:35

    Det börjar ta form, foiling is forever now !
    Om 10 år seglar alla på foils och kör elbil –

    Reply

  2. Andreas
    Oct 4, 2015 @ 08:52

    Det såg ut som när vi seglar i 5m/s dvs helt odramatiskt.
    Tekniken har verkligen gått framåt. Vad fint den lyfter nosen med foilsens hjälp.
    Hur mycket snabbare blir en foilande 100 fotare jämfört med 60 fot?
    Måste vara betydligt bekvämare att leva på än de nya Imola 60fots monstren…

    Reply

  3. Mattias Carlsson
    Oct 5, 2015 @ 09:26

    Var den anpassad bara för en bog i det här fallet, eller varför ser centerborden så olika ut? Inte för att jag kan så mycket om foilande centerbord, men det såg ut som styrbords bord var mycket kortare än det andra som låg i vattnet.

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Oct 5, 2015 @ 09:28

      Detta var under test när man körde olika setup på de två bogarna.

      A genuine test laboratory, in the space of six months the Multi70 Edmond de Rothschild has become the perfect guinea pig for Gitana Team’s design office. After an initial research phase involving T-foil rudders, which was validated by Sébastien Josse’s third place in the Route du Rhum 2014, it’s now time for the second phase of development. Equipped with asymmetric foils (L-foil to port and C-foil to starboard) and new, more substantial T-foil rudders, the 2015 version of the trimaran fitted out by Baron Benjamin de Rothschild is undergoing her first sea trials offshore of Lorient; the first flights in real conditions.”

      Reply

      • Mattias Carlsson
        Oct 5, 2015 @ 09:45

        Aha, OK. Själva jobbar vi mest med L-foils på Alphan… :-)

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.