Det var (tidvis) vår i Newport 🇺🇸
Det är annorlunda att ha sin båt långt borta. Man skall inte underskatta det där “båtklappandet” under vintern när man bara åker förbi båten och pillar med lite småsaker. Det saknar jag.
Men samtidigt får man ha det större perspektivet; vi går komma till fantastiska ställen och kappsegla. Och man blir snabbt en del i en lokal seglarcommunity. Malta var ju vårt andra hem under ett antal år, och nu kommer vi att hänga i Newport. Sämre kan man ha det?

Räknade till 51 punkter på att-göra-listan. Några axplock nedan:
- Limma ratt som gått sönder under transport (long story)
- Montera pulpit & mantågsstöttor
- Montera fallwinschar
- Inventera alla delar till riggen
- Testa elsystem, vattensystem, instrument, autopilot och gasol
- Lämna in flotten på service (i Maine av alla ställen)
- Ordna batteriladdning för 120V
- Kolla hur gasol funkar i USA
- Polera propeller & byta anoder
- Serva genomföringar
- …
Närmaste veckorna skall New England Boatworks slipa botten & polera friborden. Så det skall i princip gå att sjösätta och masta sista veckan i april.
Sedan behöver jag segla en kvalificeringssegling inför Newport Bermuda 1-2; solo minst 100 distans och 30 timmar på öppet vatten. Skall försöka samordna det med några andra båtar, så det kanske blir ett litet träningsrace.

På varvet finns också ett antal IC37 som också håller på att göra sig redo för säsongen.

Sportigt. Open 30 Overproof.

Och lite mer klassiskt S&S 61 Running Tide. Liten sittbrunn.
Apr 1, 2023 @ 17:35
Den där loggan ser lite märklig ut. Är du säker på att det är deras huvudkontor? Isf blir det bakläxa för CEO. Han följer inte N/S Logo & Brand Identity guidelines.
Apr 2, 2023 @ 17:10
Det värsta är att jag tror att detta är deras nya logga 😬