Skip to content

4 Comments

  1. Pelle P
    Jan 26, 2007 @ 10:01

    Håller med om “omöjligheten” men visst är det skoj att dom försöker!!
    Vi behöver inte fler Bavariamodeller, we need more speed….
    Typiskt Södergrenautseende, ska tydligen vara riktigt smal, hoppas det finns lite extra i kölen då. Är det inte lite gammaldags att dra tillbaka hela segelplanet så, hade det inte varit “fräschare” med något kortare j-mått (flytta fram masten) och högsmalare stor? Självklart måste kölen följa med och när vi ändå är igång; kapa en bit av ruffen och gör längre sittbrunn, var det inte dagseglare som var idéen?

    Reply

  2. oscar
    Aug 1, 2008 @ 10:50

    Jag var i Dyvik marina igår och gick ombord på den första prototypen. Kölen är ännu inte fastbultad och mkt av inredningen återstår att fixa men en hel del har förändrats sedan de första ritningarna kom. Toaletten och pentryt är flyttade från förpiken till bb resp sb om nedgångsluckan. Toaletten är numera avskild med dörr. Innan var den helt öppen i den främre delen av båten. Jag pratade med grabbarna där och dom räknar med att de första provseglingarna kommer äga rum i början på augusti.

    Reply

  3. Clifford
    Aug 1, 2008 @ 21:49

    Hej Pelle P. Det är tvärtom väldigt modernt att ha hela segelplanet och kölen och deplacementet långt akterut. Den här båten kommer att bli snabb, bekväm och välseglande.

    Reply

  4. Carat seglar | blur
    Sep 16, 2008 @ 18:07

    […] För snart två år sedan dök de första skisserna på Carat upp, och för en månad sedan seglade hon. Då var det Lidköpings Båtsnickeri och Håkan Södergren som skulle jobba tillsammans, men nu är det Dyvik Marina som håller i trådarna? […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.