Related Posts



Xr-41 seglar
Det här ser ju rätt ut på många sätt!? Skall definitivt kollas in när jag är i Düsseldorf torsdag och fredag. Vilka andra båtar bör stå på listan?
13 Comments
Leave a Reply Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Feb 3, 2010 @ 18:29
Jo visst är den nice ! Men du har satt fel label på den ;-) Ingen Cookson 50 utan en Bakewell-White designad 52 fotare byggd av Lloyd Stevenson…Väldigt lik dock…
MVH Pär
Feb 3, 2010 @ 18:42
Så fort det är en häftig video så är det så gott som bara undanvind !
Slutsats: Det är hippt med Gennakersegling och helt ute att kryssa..
Feb 3, 2010 @ 19:23
precis,
tänk om livet var en enda lång djup slör … vad enkelt allt skulle va
Feb 3, 2010 @ 20:50
Fast inget går upp mot en hård kryss på stillbild:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=3926664&id=256368556276
Feb 3, 2010 @ 21:51
Se där ja Patrick, så ska det se ut när man hikar! Eller ja, åtminstone en av dem gör det ;-) Förövrigt sant det som Uffe säger längre ner, det är nästan mer imponerande hur fantastiskt fort det går på kryss…
MVH Pär
Feb 3, 2010 @ 19:17
Jävligt sweet ride faktiskt :)
Feb 3, 2010 @ 20:48
Jag har sett Wired kryssa… går som trollet då med.
Feb 4, 2010 @ 08:48
Lite gnäll… Att kolla på en slörande båt på platt vatten är ju lika kul som att kolla på ett SJ-tåg på väg till Falköping. Så fort det skall “hända” något t.ex. en gipp, så klipper man….
Feb 4, 2010 @ 09:09
Här får du en gipp att titta på som är roligare än ett stillastående tåg (=försenat…).
http://www.youtube.com/watch?v=TXp3gzcsjsQ
Feb 4, 2010 @ 10:02
Här “händer det lite” utan att de klipper…
http://www.youtube.com/watch?v=ySdfQaRlh4k
Feb 4, 2010 @ 16:45
Gött! Så skall det vara. T.o.m rätt musik;-)
Feb 4, 2010 @ 19:13
Old news, jag vet. Men dom får det att se så jäkla lätt ut:
http://www.youtube.com/watch?v=psUrjHLiLVU
Feb 5, 2010 @ 21:01
Kolla in Z21 mk2 på Göteborgsmässan. Detta är en uppgraderad version av Backman 21. Men mk2 har fått högre rigg med ca 4 kvm mer segel, code zero samt skrovet har lättats minst 100 kg. Båten har därmed anpassats för nordiska vindar samt distansseglingar. Nu kommer det gå undan!!!
//Kenneth