Skip to content

23 Comments

  1. Erik Barkefors
    Nov 1, 2010 @ 20:00

    Ser härligt ut – ungefär som under Americas Cup att följebåtarna inte hänger med ;-)

    Reply

  2. SOFIA
    Nov 1, 2010 @ 20:35

    16,17 knop i snitt i 10 – 15 meter och ganska platt vatten…! Det, Peter, blir helt LYSande….

    Reply

  3. Patrik
    Nov 1, 2010 @ 20:48

    Vilken raket! ser helt underbart ut :-)
    (lika mycket gubbs ombord som du brukar ha Peter..)

    Reply

  4. Stefan A
    Nov 1, 2010 @ 20:50

    Den ser helt grym ut!

    Reply

  5. JIMMY
    Nov 1, 2010 @ 21:52

    Mycket imponerande!!

    Reply

  6. F424
    Nov 1, 2010 @ 21:58

    Håller med, ser ju hur kul ut som helst!
    Hoppas hon beter sig liknande shorthanded:-)
    //Niklas

    Reply

  7. Freddy
    Nov 1, 2010 @ 22:13

    Ser mycket stabilt ut. Inget roder släpp även om hon lutar lite ett tag (även fast många är långt fran i båten). Fören är också uppe hela tiden. Bra lyft i blåsan + bra bärighet i förskepp. Visa inte dessa bilder när du ska söka SRS talet.

    Reply

  8. Anders
    Nov 1, 2010 @ 22:27

    Revad stor?

    Reply

    • Öresund Regatta, AN
      Nov 1, 2010 @ 22:43

      Som upplagt för efterföljaren “J-111 at speed 2”. :-)

      Ser riktigt juste ut!!!
      Blir nog en höjdare med vågorna på västkusten.

      Reply

  9. Göran
    Nov 2, 2010 @ 08:05

    Ser riktigt trevligt ut !!!
    Första J-111:an i Sverige lär bli BLUR II eller ……….???!!!

    Reply

  10. Mattias Bodlund
    Nov 2, 2010 @ 08:47

    Som på räls. Lite vågor på det så blir det bra.

    Reply

  11. PelleL
    Nov 2, 2010 @ 09:23

    Ser helt klart bra ut trots att, som Freddy sa, det är mycket folk långt fram i båten. Man ser att spåret som går att segla i är smalt, gennakern kollapsar bakom storen ibland och man ser att det emellanåt är BRA tryck och båten tål nog inte mycket mer stabilitetsmässigt….men det blåser en hel del. Den revade storen tyder väl snarare på att båten är lite over-powered på kryssen men det är väl inte så konstigt om det blåser uppåt 15…

    Reply

  12. Pelle P
    Nov 2, 2010 @ 09:28

    Kvarstår det att båten/ufot ska byggas i hemlandet?
    Det kan säkert Marström o Co svara på…
    Kul ska det bli i vilket fall som helst!!!!

    Reply

  13. Pelle P
    Nov 2, 2010 @ 09:28

    Och här skriver jag en kommentar som skulle vara under Artemis!!!

    Reply

  14. Carl Fjallman
    Nov 2, 2010 @ 12:50

    Ruskigt acceleration 1:03, du ser ut att fa en riktigt trevlig bat.

    /Madam bla

    Reply

  15. Expressen
    Nov 2, 2010 @ 13:00

    Läckert!!!

    Reply

  16. L-B Gustafsson
    Nov 2, 2010 @ 13:27

    Det bra tryck i byarna, noterar hur mycket förstaget saggar.

    Reply

  17. Alex
    Nov 4, 2010 @ 21:55

    Ser trevligt ut, men är ju fortfarande långsamt om man jämför med vilken flerskrovare som helst som hasar runt i Sthlms skärgård… och det är väl det som gör att man inte ska välja kölbåt om just hastighet och acceleration är det man går igång på.

    Reply

  18. General Lee | 29.3 knop | BLUR
    Nov 7, 2010 @ 20:50

    […] subscribe to the RSS feed for updates on this topic. Det finns ju ganska många sweeta 36-fotare. J/111 och nya Inga of Sweden är två. Men frågan är om inte Bakewell-White 36:an General Lee tar […]

    Reply

  19. Peter Gustafsson
    Dec 10, 2010 @ 06:41

    Reply

    • Pelle P
      Dec 10, 2010 @ 12:54

      2011 blir spännande, 2012 kan bli ännu bättre!!

      Reply

  20. Peter Gustafsson
    Jan 22, 2012 @ 11:20

    ABSTINENS!!!

    Reply

  21. Pelle Lindell
    Jan 22, 2012 @ 12:25

    Det är synd om dig….;-)

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.