Yachting World har blivit ganska bra på att göra “videoteasers” som är lite reklamiga för att sedan följa upp med en riktigt ingående test i själva tidningen. Samma sak gjorde man med J/111 inför det aktuella numret.
Förmodar att Gunboat, om inte annat, varit tämligen tillmötesgående mot Langdon ;-)
Trots detta tycker jag att det funkar rätt bra som konsumentupplysning. En sweet film om en tillika båt.
Ja, grym båt på sina sätt. Kanske en perfekt vinterbåt för Sverige, eftersom man sitter inne i värmen och knappseglar plus att det bara lär vara då man får plats i någon hamn?! :)
Hur tror du att du skall klara av en så stor båt när du är gammal? Man pensioneras för att åldrande gör att man inte orkar arbeta längre. Det är ändå möjligt att njuta av livet som pensionär, men då handlar det om en lätthanterlig båt.
Själva grejen är ju att det är både enklare och bekvämare att pensionera sig i en stor katamaran än i den typiska blytunga 48-fotaren som folk drömmer om.
Finns inte så många performer cruisers, tunnare blir det om man önskar komma ned i storlek .
Erik Lerouge designs hör kanske till dom intressanta ? med Freydis samt nyaktuella Barramundi 470, byggd med infusion technic; premiär i La Rochelle i September 2011.
Nu börjar även Dazcat i UK få till intressanta båtar byggda med infusion, 2011 lanserades bla Dazcat 1395, en uppföljare på tidigare framgångar med 1150 samt 1195.
Mattias Bodlund
Feb 18, 2011 @ 13:04
Kan bara instämma.
L-B Gustafsson
Feb 18, 2011 @ 15:20
66:an är inte den i minsta laget =)
Sam V
Feb 18, 2011 @ 16:50
Grym båt. Men ett test? Bara att gratulera Gunboat att Yachting World marknadsför dem.
Peter Gustafsson
Feb 18, 2011 @ 17:16
Yachting World har blivit ganska bra på att göra “videoteasers” som är lite reklamiga för att sedan följa upp med en riktigt ingående test i själva tidningen. Samma sak gjorde man med J/111 inför det aktuella numret.
Sedan är ju Richard Langdon ganska duktig.
Sam V
Feb 18, 2011 @ 18:03
Förmodar att Gunboat, om inte annat, varit tämligen tillmötesgående mot Langdon ;-)
Trots detta tycker jag att det funkar rätt bra som konsumentupplysning. En sweet film om en tillika båt.
Mattias
Feb 18, 2011 @ 17:00
Ja, grym båt på sina sätt. Kanske en perfekt vinterbåt för Sverige, eftersom man sitter inne i värmen och knappseglar plus att det bara lär vara då man får plats i någon hamn?! :)
Peppe
Feb 24, 2011 @ 14:37
Hur tror du att du skall klara av en så stor båt när du är gammal? Man pensioneras för att åldrande gör att man inte orkar arbeta längre. Det är ändå möjligt att njuta av livet som pensionär, men då handlar det om en lätthanterlig båt.
Peter Gustafsson
Feb 24, 2011 @ 20:41
Själva grejen är ju att det är både enklare och bekvämare att pensionera sig i en stor katamaran än i den typiska blytunga 48-fotaren som folk drömmer om.
Kan en rullstolsbunden kille segla en 60 fotskatta solo över Atlanten så kan nog den typiske 65-åringen göra det också.
Att man inte har råd är ju en annan femma.
srsseglaren
Apr 4, 2012 @ 13:52
Instämmer med ovan om båten, pensionärsdrömmen : )
Såg en kul video, byter 20 knops adrenalinet mot en kopp te :
http://www.youtube.com/watch?v=MCPLZOHfL-Y
Finns inte så många performer cruisers, tunnare blir det om man önskar komma ned i storlek .
Erik Lerouge designs hör kanske till dom intressanta ? med Freydis samt nyaktuella Barramundi 470, byggd med infusion technic; premiär i La Rochelle i September 2011.
Nu börjar även Dazcat i UK få till intressanta båtar byggda med infusion, 2011 lanserades bla Dazcat 1395, en uppföljare på tidigare framgångar med 1150 samt 1195.
Utan dieslar finns nu, till salu i Norden;
Finland Schionning Design; http://www.blocket.se/stockholm/Cosmos1100_Katamaran_39350247.htm?ca=11&w=3&last=1
Samt i Norge; John Shuttleworth design;
http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34124795
Drömmen om pensionsbåten : )