Skip to content

27 Comments

  1. Clifford
    Apr 8, 2011 @ 14:07

    Känns riktigt skönt att veta att mitt nästa TR skall seglas med centerbord, som lätt fälls upp.

    Reply

  2. Sam V
    Apr 8, 2011 @ 14:18

    Dags att börja tjôta om banbegränsningar igen ;-)

    Reply

  3. aro
    Apr 8, 2011 @ 14:39

    Den kunde visas vid skepparmötet inför nästa start.

    Reply

  4. Pelle Lindell
    Apr 8, 2011 @ 14:42

    lyteskomik? :-/

    Reply

  5. Matte
    Apr 8, 2011 @ 16:24

    kan man inte spränga bort den stenen

    Reply

    • Pelle P
      Apr 8, 2011 @ 16:29

      Tjörn?

      Reply

      • Öresund Regatta, AN
        Apr 8, 2011 @ 17:25

        Bohuslän. :-o))))

        Reply

        • Sam V
          Apr 8, 2011 @ 19:40

          Skåne – utskitet av kalk och vatten, Bohuslän – hugget i granit! (Fritt efter Ernst-Hugo i Riket)

          Reply

  6. Hans
    Apr 8, 2011 @ 20:07

    Om man har lite koll så är inte “djävulshålet” alltför svårt att ta sig igenom.
    Båtar med ca 1,5 m djupgående kan gå igenom 3-4st på bredden.
    Uppåt två meter och däröver i djupgående – då kan man INTE köra rakt igenom som några av båtarna på den flitigt visade filmen försöker göra. Blir även svårt med mer än en båt i bredd. Hur man tar sig igenom har bla beskrivits här på Blur: “Gå nära den östra ön i början och byt sedan sida. Det syns ganska bra i kortet”. Att man sen satsar rakt igenom hålet med båtar >2m djupgående eller flera i bredd kanske kan tillskrivas tävlingsdjävulen…?
    Om det är för trångt eller om man inte vill riska så går det ju att i nödfall köra safe runt ön istället

    Reply

    • Martin Blomberg
      Apr 8, 2011 @ 21:33

      För det är ju såååå lätt att bromsa en 35 fots segelbåt i hård medvind? ;) Så man lägger sig bara i kön bakom framförvarande som inte alls kommer stanna upp när du tar vinden. :P

      Reply

      • Hans
        Apr 10, 2011 @ 01:11

        Kör runt ön istället då…
        Det är väl inget svårt val jämfört med att sätta båten rätt i graniten?
        Inte många meter längre och fri vind – vilket brukar ge tillbaka de fåtal meter man tappat.

        Reply

      • ClaesE
        Apr 11, 2011 @ 15:19

        Eller så släpp/ta ner spinnakern och skota storen hårt i centrumlinjen. Det bromsar ganska skapligt.

        Att slänga i ett par tjudrade gastar som drivankare får väl betraktas som överkurs :-)

        Reply

  7. Linus
    Apr 8, 2011 @ 21:13

    Va detta bra uppladdning inför säsongen? :)

    Reply

  8. Thomas Ottosson
    Apr 8, 2011 @ 21:53

    Herregud, om det går här så för eliten, hur ska det då gå för vanligt folk?

    Reply

  9. Erik
    Apr 8, 2011 @ 22:04

    Haha,

    Skönt med han som dyker från fören !

    Reply

  10. Peter Gustafsson
    Apr 8, 2011 @ 22:06

    Det var ju det jag sa, alla hade inte sett den :-)

    För att vi inte skall behöva ta hela den tjatiga debatten igen så kan man läsa alla 249 kommentarerna från förra gången här: http://www.blur.se/2009/08/16/tjorn-runt-demolishon-derby/

    Reply

  11. See You
    Apr 8, 2011 @ 23:10

    Vad kallar vi det här då? http://youtu.be/5vK074Ymlqw

    Reply

  12. Jocke_R
    Apr 9, 2011 @ 00:02

    Priceless!!

    Reply

  13. Carl Fjällman
    Apr 9, 2011 @ 19:24

    Tycker lika synd om dem varje gång jag ser klippet….

    Reply

  14. Krister Gustafson
    Apr 11, 2011 @ 10:52

    Hej Carl . är det inte daxs att börja med båten snart..

    Reply

    • Carl fjallman
      Apr 11, 2011 @ 15:35

      Den skall i den 18:e.

      Tyvarr jobbar jag i LUX nu sa det ar fardig kappseglat for mig och baten, darfor den ar till salu. Det ar darfor den inte ligger i vattnet redan ;). Hur gar det sjalv blir det hardare satsning fran er i ar ?

      /Madam bla First 40.7

      Reply

      • pelle
        Apr 11, 2011 @ 18:05

        Hoppas du trivs i LUX
        Jobbar numera vid lilla bommen i stan så behvöer du eller far hjälp med båten får ni skrika. Ha dä
        Pelle”Palle” Frisk

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.