Björn Borg, Volvo, Ikea och Blur
Mr Nexus, Janne Silfven, har kollat läget ute i vida världen:
Ville bara berätta en liten anekdot. Jag var i Chicago på Strictly Sail mässan och träffade ett par från Milwaukee i hotell-lobbyn. Vi började prata och när de hörde att jag var från Sverige, var det första de sa “Blur, jag läser alltid en websida från Sverige som heter Blur….”
Så nu är det: Björn Borg, Volvo, Ikea och Blur…
Jag stötte på samma grej i Sydney. Jag hängde på den lokala yachtklubben och när jag berättade att jag var mannen bakom Blur utbrast hela gänget igenkännande
Oh, you’re the guys who did that crazy broach!!?
Och det är ju svårt att neka till det?
Feb 8, 2012 @ 13:00
Ha ha , härligt. Nu kan du snart sälja namnet till Pernod Ricard …..
Feb 8, 2012 @ 13:05
Ja den broachen var maffig. Men jag tycker ni redde ut situationen snabbt och bra!
Feb 8, 2012 @ 13:42
Himla snygg vurpa! Tål att ses många gånger. ;)
//S//
Feb 8, 2012 @ 18:17
Grymt!
Feb 8, 2012 @ 20:33
@Clifford, tror nog att Food Record och bandet Blur har en annan ide’ ….;-)
Feb 8, 2012 @ 20:36
Säkert, men erkänn att Blur är ett bra namn på en spritdryck.
Feb 8, 2012 @ 22:17
He he +1!!
En ny absint?
Feb 8, 2012 @ 21:25
Publicera på några fler språk vet jag, så blir Blur störst i världen och så kan Sailing Anarchy sitta där med sin tonnårsgubbattityd. Och så tycker jag att din besättning ska försöka va med och burka lite så slipper ni nog sånna där vurpor.
Feb 8, 2012 @ 22:18
“tonnårsgubbattityd”
Den har nog google translate svårt med! :)
Feb 8, 2012 @ 22:19
Rille, Han glömde säga snälla. Det kan var därför besättningen tog det lungt.
Vi crew är trötta på gapiga ägare och vill ha lite respekt med vanligt hyfs. Kan bli svårt för vissa ägare/rorsmän medan andra med större IQ än ego kommer klara det alldeles galant.
Jag hävdar inte att det var fallet just här men det kan ha varit det då besättningen satt kvar i vattnet vilket kan uppfattas som provocerande för en del ägare. Dessutom vill jag göra denna poäng inför 2012 då vi kommer ha fler och roligare race än 2011 som var mycket bättre än 2010.
MVH
BN klubben
Feb 8, 2012 @ 22:20
Det är ju just för att alla burkar så hårt som vi lutar så gôtt åt lovart. Men lagom kanske är bäst :-)
Den enda kritik de fått är från andra båtar som tycker att de burkar för hårt http://www.blur.se/2011/05/16/hiking-hard/
Feb 8, 2012 @ 22:19
Coolt!
Både publiciteten och broachen.
Ska provas! (Bråååchen alltså)
Feb 9, 2012 @ 09:57
Ser på något sätt avigt ut, förväntade mig knappast en “broach” åt det hållet med gennacker. Går ni helt platt ?
Törsten efter lite segling på nätet är stor, har själv under flera år försökt förmå den klassklubb jag tillhör att satsa på deras hemsida.
Man har allt att vinna och inget att förlora, men inget gehör för det. Istället gick den i graven för drygt ett år sedan?
Lyfter på hatten för din framgång med blur.se och tackar för att den alltid är uppdaterad med nya artiklar.
mvh
Svenne
Feb 9, 2012 @ 10:13
Avigt är ordet :-)
Normalt sett så skär vi mer, men fortfarande så lågt det går utan att tappa trycket i gennakern. J/19 är ju ganska tung så bäst VMG är att gå lågt precis som spinnakerbåtarna.
En del i detta är att ha alla gubbar i lovart för att luta båten och få gennakern att rotera ut i lovart ännu mer.
Just här så var det viktigt att hålla vårt spår och vi gick lite extra lågt. I stort sett platt. Sedan kom den där byn från lite konstigt håll…
Feb 9, 2012 @ 12:23
Kunde du inte ta tag i din klubbs hemsida själv?
Feb 9, 2012 @ 18:27
Visst, jag var en av de som jobbade med hemsidan, men så en dag var den inte publik längre, troligen utkastad från någon server.
Ansvaret ligger hos klubbstyrelsen att flytta informationen till en ny server, så har ännu inte skett.
Lite synd med tanke på alla artiklar mm.
Nåväl, båtarna finns ju kvar så det är väl lugnt.
Feb 9, 2012 @ 21:46
Om styrelsen är så ointresserad av att upprätthålla en webbplats borde de bytas ut. Finns det ett förbund eller en klubb är en av uppgifterna att synas, annars kan man lägga ner. Hoppas materialet finns kvar och snart blir publikt igen.
Feb 9, 2012 @ 12:46
För mig ser det inte avigt ut. Ser ut som draget i storen blir negativt och därmed trycker åt lovart. Ju mer båten ”faller” desto mera tryck ända fram till gippen.
Feb 9, 2012 @ 10:04
Andreas i HP
Hur hade ni fixat dubbla akterstag i en sådan här manöver?
Feb 9, 2012 @ 19:21
Sådan her:
http://www.youtube.com/watch?v=d89-0-lp7yI
Feb 10, 2012 @ 18:06
Nu var vi poppis i Tyskland också tack vare videon ovan.
http://segelreporter.com/blog/2012/02/08/video-fundstueck-patenthalse-der-j109-vom-blur-blogger