Skip to content

14 Comments

  1. Mats V
    Aug 29, 2012 @ 11:43

    ORCi VM?

    Reply

  2. Pelle P
    Aug 29, 2012 @ 12:00

    Bodlund måste vara den ende som klippt två omslagsbilder i år!!??

    Reply

    • Henrik Sund
      Aug 29, 2012 @ 21:29

      Alla klasser måste ju ha en linslus…

      Reply

  3. Anders
    Aug 29, 2012 @ 23:07

    Hur kan Search vara lönsamt? Jag menar så oerhört mycket arbete och så många artiklar mot en så liten målgrupp. Det finns väl typ 500 aktiva seglare i Sverige.

    Jag tackar och tar emot en bra produkt men är ändå intresserad av hur intäktsbilden ser ut. Någon som vet?

    Reply

    • niclas
      Aug 30, 2012 @ 00:06

      Annonsfinansierat, små omkostnader, eldsjälar som brinner för sporterna som skriver och jobbar.

      Reply

      • Anders
        Aug 30, 2012 @ 08:55

        Ryktet säger att man går rejält med förlust. Har tyvärr inte lyckats bekräfta det. Men det är ju inte heller ovanligt att nya bolag går back i början. Om de fortsätter på den inslagna vägen så lär de snart vara lönsamma!
        Det finns dåligt med info på deras hemsida vilket bolag som ligger bakom så det är svårt att hitta deras resultat.

        De har helt klart en fräsch produkt och bla Segling borde tänka sig för ordentligt.

        Reply

    • Ewaluvan
      Aug 30, 2012 @ 19:49

      Anders, skojsar du? Sverige lär ha flest fritidsbåtar/invånare i hela världen. 500 aktiva seglare? Man behöver inte tillhöra eliten för att vara intresserad av att läsa “om eliten” Vi är massor med seglare som ägnar mycket tid och intresse till allt från klubbtävlingar till större eveneman och cruising. Att läsa om, och inspireras av andra är väl hela grejen med denna typ av magazine ? Man måste väl inte vara en Zlatan eller Tiger Woods för att vilja läsa om fotboll och golf?

      Reply

    • Peter Gustafsson
      Aug 30, 2012 @ 20:01

      +1 Ewaluvan.

      Är det nästan 40.000 som läser den här nördiga bloggen på en, månad så finns det uppenbarligen ett underlag. Och för många annonsörer så är Search mitt i prick.

      Sedan är det säkert en utmaning att få lönsamhet i tidskrifter, framförallt i en bransch som är i kris. Men det känns grymt lyxigt att få en tidning som Search i handen.

      Reply

  4. M Nordin
    Aug 30, 2012 @ 05:49

    Fick den i brevlådan för första gången igår och det var en riktigt trevlig tidning :0)

    Reply

  5. Mattias Bodlund
    Aug 30, 2012 @ 09:25

    Får skaffa mig en mer markant frisyr så man syns bättre + börja prenumerera.

    ;)

    Reply

  6. z
    Aug 30, 2012 @ 14:03

    för att vara ett flerskrovsnummer, är det förvånansvärt mycket enskrov på omslaget

    Reply

  7. johnny
    Aug 31, 2012 @ 16:01

    Anna-Lena & Danni
    Lite förvånad att ni “glömde”skriva om OS-framgångarna….
    ser fram emot nästa späckade OS nummer – borde vara minst 200 sidor.
    (LWM var en vecka senare och fick plats :) )

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.