Skip to content

2 Comments

  1. Fredrik Lönegren
    Oct 5, 2012 @ 22:38

    helt ok längd på tackline (och så visas seglet bra i lovart också)

    Reply

  2. Sebastian
    Oct 7, 2012 @ 19:53

    Till skillnad från klassregeln får gennakern topphissas i RORC om man önskar, därav längden på tackline. Samma gennaker hissas längre ned i andra förhållanden. I SRS har vi oftast maxad A2 som topphissas och en A3 som hissas traditionellt.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.