Skip to content

8 Comments

  1. johnny
    Oct 30, 2012 @ 21:45

    “varför frälsa redan frälsta”- verkar vara deras strategi, ser ut som denna strategi är dålig med tanke på fsg siffrorna i Sverige. Dom verkar ha läst läxan dåligt – ser ut som dom helt enkelt glömt att även Sverige får fram en ny kull med 18 åringar som varje år tar körkort och plannerar att köpa sin drömbil. Ser man inte upp så får dom nog se sig omkörda av både Stuttgart & München stallet!

    Reply

  2. Fredrik
    Oct 30, 2012 @ 22:08

    Dom har väl förstått att marknadsvärdet i svensk segling inte är lika stor som i exempelvis England. Svensk segling syns inte i media som den gör i England. Där segling är större medialt, det är väl där Volvo ser sina chanser?

    Reply

  3. Joche
    Oct 30, 2012 @ 22:26

    Liknande fenomen inom längdåkning och utförsåkning där Volvo inte finns med. Öppet fält för Audi och VW.

    Reply

  4. Raketen
    Oct 30, 2012 @ 22:29

    Volvo gör väldigt lite marknadsföring i Sverige över huvdtaget. Anledningen är
    att de redan har, en så stark marknadsposition, de kan realistiskt ha ändå.
    Att då göra insatser för marknadspositioneringen, är det förmodligen låg
    payback på ändå. Lokala återförsäljarna får göra jobbet, med visst stöd från företaget.

    Om det är rätt, eller fel. Det kan diskuteras. ‘

    Men, nybilsförsäljningen är det inget större fel på. Jämfört med konkurrrenterna på den svenska marknaden. Volvo, är (fortfarande tror jag) störst på tjänstebils marknaden. Man kan också se att det säljs mycket Volvo bilar i ett visst område, nära en viss storstad, på bäst?kusten :)

    Nu har jag inget som helst att göra med företaget. Men, tänker man på segling när man ska shoppa en bil med högt SRS. Så kanske en Hyndai borde vara på alternativet?

    Reply

  5. Anders B
    Oct 31, 2012 @ 02:08

    För flera år sedan gjorde Skandia stora satsningar inom segling i England. Men ingeting alls här hemma.

    Reply

  6. bounty
    Oct 31, 2012 @ 05:03

    Hoppas SCA kan sätta igång med några aktiviteter och sponsring för att öka intresset för ocean race båten. Varför inte svensk ungdomssegling?

    Reply

  7. Feffe
    Oct 31, 2012 @ 06:30

    Nu skojar du Peter ?

    Reply

  8. Viktor
    Oct 31, 2012 @ 08:20

    Det är nog inget större fel på svensk segling som sponsorobjekt. Snarare att Volvo hittar andra vägar att sälja bilar.
    För övrigt är Volvo inte längre sponsor för IFK Göteborg där Kia har tagit över. Säkert en oerhört mycket bättre investering för de senare.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.