Depl=3 ton o storleksmässigt som en Dehler 35/Arcona 340. Ser riktigt kul ut precis som Elan 350, men viktskillnaden gentemot Elan är enorm. Med Kamu som designer så behöver man nog inte oroa sig för dålig speed i alla fall, förutsatt att nu varvet håller konstruktionsvikten.
Stefan K
Finns ett otal sätt att definiera en båt på, tyvärr så hamnar allt fler båtar längre ifrån det som teoretiskt anses vara snabbt, dock inte denna.
Hittar inget om kölvikt men med det djupgåendet så behövs inte så mycket.
Alltiett 35 fast i Carbon dvs. med den vikt som konstruktören ritat linjerna för fast 12 år senare bara :-) :-) kanske att marknaden/tiden är mer mogen nu ? Lycka till !
3670kg det är den näst lättaste av dem, men är fortfarande lite för tungt för att de ritade linjerna skall fungera perfekt men om det friskar går den fantastiskt på undanvinden. Drar med lite mycket vatten i aktern i de lägre farterna, ungefär som en planande motorbåt med för liten motor för att göra det hela begripligt.
Dec 1, 2012 @ 13:52
Den ombyggda Trissjollen?
Dec 1, 2012 @ 14:00
Finsk kolfiber :-)
Dec 1, 2012 @ 14:01
Maestro 345
Dec 1, 2012 @ 14:17
En ny favorit!! TOMTEN, jag vill ha en sån!!! Har vi sett någon film med den seglandes?
Dec 1, 2012 @ 14:30
Vilken miniköl
Dec 1, 2012 @ 15:41
2,60 vid erektion
Dec 1, 2012 @ 15:46
Se omtale i Seilmagasinet (vedlagt link). Dette ser spennende ut.
http://www.seilmagasinet.no/id/39752
Dec 1, 2012 @ 16:00
Depl=3 ton o storleksmässigt som en Dehler 35/Arcona 340. Ser riktigt kul ut precis som Elan 350, men viktskillnaden gentemot Elan är enorm. Med Kamu som designer så behöver man nog inte oroa sig för dålig speed i alla fall, förutsatt att nu varvet håller konstruktionsvikten.
Stefan K
Dec 1, 2012 @ 17:54
varför bygger man sportbåt med cruising layout?
Dec 1, 2012 @ 18:58
En sportbåt definition;
http://phrfgb.com/sportsboatdefinition.htm
Dec 1, 2012 @ 20:07
Finns ett otal sätt att definiera en båt på, tyvärr så hamnar allt fler båtar längre ifrån det som teoretiskt anses vara snabbt, dock inte denna.
Hittar inget om kölvikt men med det djupgåendet så behövs inte så mycket.
Dec 2, 2012 @ 15:26
Kolla den här:
http://www.hastoyachts.com/ClubSport?phpMyAdmin=UN3bevikw81XrbsTgRUZl5cD5vc
Sportbåt ?
Dec 1, 2012 @ 19:44
Vem har sagt att det är en sportbåt?
Dec 1, 2012 @ 19:43
Riktigt riktigt lovande. Hoppas man får se någon i svenska vatten till sommaren
Dec 1, 2012 @ 19:45
Ovanligt trendriktig för att vara en finne! Men får ändå en känsla att den har en egen karaktär, friskt vågat!
Dec 2, 2012 @ 02:59
*finskt vågat
Dec 1, 2012 @ 20:26
Cool båt, mycket segel, lätt, hoppas på en inredning med ljusa träslag inspirerad av aalto…
Dec 1, 2012 @ 21:08
Häftig.
Det verkar alltså som att det går att bygga moderna båtar som väger mindre än 80-tals båtar.
Dec 2, 2012 @ 15:27
Alltiett 35 fast i Carbon dvs. med den vikt som konstruktören ritat linjerna för fast 12 år senare bara :-) :-) kanske att marknaden/tiden är mer mogen nu ? Lycka till !
Dec 2, 2012 @ 16:22
Den stora skillnaden är väl att A35 släpar runt på nästan 2 ton mer massa……..; )
Dec 2, 2012 @ 16:38
Ja mellan 600-1700kg mer beroende på vilken av de 10 tillverkade du tittar på men grundkonceptet är verkligen lika denna finländska.
Dec 2, 2012 @ 16:50
Patrik, vad deplacerar din?
Dec 2, 2012 @ 16:57
3670kg det är den näst lättaste av dem, men är fortfarande lite för tungt för att de ritade linjerna skall fungera perfekt men om det friskar går den fantastiskt på undanvinden. Drar med lite mycket vatten i aktern i de lägre farterna, ungefär som en planande motorbåt med för liten motor för att göra det hela begripligt.
Dec 2, 2012 @ 17:39
Vet du vad PC ligger?