Depl=3 ton o storleksmässigt som en Dehler 35/Arcona 340. Ser riktigt kul ut precis som Elan 350, men viktskillnaden gentemot Elan är enorm. Med Kamu som designer så behöver man nog inte oroa sig för dålig speed i alla fall, förutsatt att nu varvet håller konstruktionsvikten.
Stefan K
Finns ett otal sätt att definiera en båt på, tyvärr så hamnar allt fler båtar längre ifrån det som teoretiskt anses vara snabbt, dock inte denna.
Hittar inget om kölvikt men med det djupgåendet så behövs inte så mycket.
Alltiett 35 fast i Carbon dvs. med den vikt som konstruktören ritat linjerna för fast 12 år senare bara :-) :-) kanske att marknaden/tiden är mer mogen nu ? Lycka till !
3670kg det är den näst lättaste av dem, men är fortfarande lite för tungt för att de ritade linjerna skall fungera perfekt men om det friskar går den fantastiskt på undanvinden. Drar med lite mycket vatten i aktern i de lägre farterna, ungefär som en planande motorbåt med för liten motor för att göra det hela begripligt.
Hannu
Dec 1, 2012 @ 13:52
Den ombyggda Trissjollen?
LarsS
Dec 1, 2012 @ 14:00
Finsk kolfiber :-)
Kimmo L
Dec 1, 2012 @ 14:01
Maestro 345
Roger H NF Magda
Dec 1, 2012 @ 14:17
En ny favorit!! TOMTEN, jag vill ha en sån!!! Har vi sett någon film med den seglandes?
Anders
Dec 1, 2012 @ 14:30
Vilken miniköl
Adrian
Dec 1, 2012 @ 15:41
2,60 vid erektion
Espen Kuhle
Dec 1, 2012 @ 15:46
Se omtale i Seilmagasinet (vedlagt link). Dette ser spennende ut.
http://www.seilmagasinet.no/id/39752
Team Dehlerdoris
Dec 1, 2012 @ 16:00
Depl=3 ton o storleksmässigt som en Dehler 35/Arcona 340. Ser riktigt kul ut precis som Elan 350, men viktskillnaden gentemot Elan är enorm. Med Kamu som designer så behöver man nog inte oroa sig för dålig speed i alla fall, förutsatt att nu varvet håller konstruktionsvikten.
Stefan K
anon
Dec 1, 2012 @ 17:54
varför bygger man sportbåt med cruising layout?
Ulf brändström
Dec 1, 2012 @ 18:58
En sportbåt definition;
http://phrfgb.com/sportsboatdefinition.htm
Oscar
Dec 1, 2012 @ 20:07
Finns ett otal sätt att definiera en båt på, tyvärr så hamnar allt fler båtar längre ifrån det som teoretiskt anses vara snabbt, dock inte denna.
Hittar inget om kölvikt men med det djupgåendet så behövs inte så mycket.
Roger H NF Magda
Dec 2, 2012 @ 15:26
Kolla den här:
http://www.hastoyachts.com/ClubSport?phpMyAdmin=UN3bevikw81XrbsTgRUZl5cD5vc
Sportbåt ?
Thomas Ottosson
Dec 1, 2012 @ 19:44
Vem har sagt att det är en sportbåt?
Sam V
Dec 1, 2012 @ 19:43
Riktigt riktigt lovande. Hoppas man får se någon i svenska vatten till sommaren
Pelle
Dec 1, 2012 @ 19:45
Ovanligt trendriktig för att vara en finne! Men får ändå en känsla att den har en egen karaktär, friskt vågat!
Adrian
Dec 2, 2012 @ 02:59
*finskt vågat
Lars Rönnberg
Dec 1, 2012 @ 20:26
Cool båt, mycket segel, lätt, hoppas på en inredning med ljusa träslag inspirerad av aalto…
Martin X99 Swe92
Dec 1, 2012 @ 21:08
Häftig.
Det verkar alltså som att det går att bygga moderna båtar som väger mindre än 80-tals båtar.
Patrik A
Dec 2, 2012 @ 15:27
Alltiett 35 fast i Carbon dvs. med den vikt som konstruktören ritat linjerna för fast 12 år senare bara :-) :-) kanske att marknaden/tiden är mer mogen nu ? Lycka till !
Lars Rönnberg
Dec 2, 2012 @ 16:22
Den stora skillnaden är väl att A35 släpar runt på nästan 2 ton mer massa……..; )
Patrik A
Dec 2, 2012 @ 16:38
Ja mellan 600-1700kg mer beroende på vilken av de 10 tillverkade du tittar på men grundkonceptet är verkligen lika denna finländska.
Oscar
Dec 2, 2012 @ 16:50
Patrik, vad deplacerar din?
Patrik A
Dec 2, 2012 @ 16:57
3670kg det är den näst lättaste av dem, men är fortfarande lite för tungt för att de ritade linjerna skall fungera perfekt men om det friskar går den fantastiskt på undanvinden. Drar med lite mycket vatten i aktern i de lägre farterna, ungefär som en planande motorbåt med för liten motor för att göra det hela begripligt.
Oscar
Dec 2, 2012 @ 17:39
Vet du vad PC ligger?