Skip to content

10 Comments

  1. Anders
    Nov 14, 2017 @ 11:17

    Ärligt talat.

    Här dönar han runt med en gigantisk trimmis i 30 knop, ensam, i rekordfart runt jorden. Sitter och diggar till lite musik och knåpar ihop en liten DIY-film när han gör lite kolfiber pyssel.
    https://youtu.be/9TEkWK0LNMA

    Bra mycket roligare än att kika på underbältenskämt från VOR.
    https://www.facebook.com/pg/scallywaghk/videos/

    Reply

    • Pelle Pedersen
      Nov 14, 2017 @ 11:37

      Han har tydligen toppat 46kn…

      Reply

  2. Anders
    Nov 14, 2017 @ 11:49

    Vad har VO65orna toppat än så länge? 25?

    Reply

  3. Anders
    Nov 14, 2017 @ 11:54

    Gött, 40 fot nästan 30, 65 drygt 30…

    Man måste segla på franska helt enkelt!

    Reply

    • Peter Gustafsson
      Nov 14, 2017 @ 12:10

      Det är min analys. En svängköl på en Mach 40.3 så är man med i matchen :-)

      Det svåra är väl 24-timmarssnittet:

      2002 Illbruck, VO60 484nm/average 20.16 knots
      2008 Ericsson 4, VO70 596.6nm /average 24.85 knots
      2014 Brunel, VO65, 540 nm, 22.5 knots
      2017 Hugo Boss, IMIOCA60 (solo) 536.81nm, 22.36 knots.

      Reply

  4. Sam V
    Nov 14, 2017 @ 15:39

    Det är ingen nyhet att VO65:an är en hund i sammanhanget, men det är ändå spännande att följa. Sådan är entypsseglingen, lika rafflande i en 606 som en GC32 (nästan). Vi får hoppas en 65:a slår eget rekord, ser ut att kunna bli bra åka om några dagar. Och blir det Super 60 nästa gång kanske Comanches rekord på 618.01 nm, snitt 25.75 knop, sitter löst.

    Reply

  5. Anders
    Nov 14, 2017 @ 15:50

    Undrar hur Brisius och Salén kommer att utveckla tävlingen:
    http://www.volvooceanrace.com/en/news/10338_New-leader-appointed-for-Volvo-Ocean-Race.html

    Reply

    • Sam V
      Nov 14, 2017 @ 15:52

      Woop woop!

      Reply

    • Peter Gustafsson
      Nov 14, 2017 @ 15:56

      Kul!

      Kommer att bli jättebra – och indikerar också att Volvo är långsiktiga.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.