HUGO BOSS guided tour
Det här är genomtänkt!!!
Övervakningen av seglaren är lite extra cool. Vi hade en ganska långtgående diskussion med Microsoft om detta för ett par år sedan (i ett potentiellt VOR-porojekt). Helt övertygad om att detta måste till, då seglarna är den begränsande faktorn i dessa projekt.
Step onboard and explore inside the new HUGO BOSS, as Skipper Alex Thomson provides a guided tour of the boat that he will race in the 2020-21 solo, non-stop round-the-world Vendée Globe race.
Sep 30, 2019 @ 23:37
Genomtänkt var ordet. Fundering: Med tanke på hur vingarna går skrovet borde det väl inte vara helt omöjligt att ersätta ett avslaget foil under race. Kanske med ett mindre komplext foil men i alla fall. Med tanke på hur smal ”hytten” är och att sidorna förefaller vara en del av den bärande konstruktionen; någon som vill ge sig på att spekulera i om det går att konvertera den till en TOR-båt?
Oct 1, 2019 @ 08:12
TOR = ex VOR?
Oct 1, 2019 @ 09:21
TOR = The Ocean Race ;)
AT Racing var väldigt tydligt med att den här båten kommer inte vara lämpligt för det. Och att detta inte var målet heller.
Tror inte att det finns nån chans att man byter foil ute på sjön, oavsedd designen. Tittar man på förra VG så var det ju också bara AT somlyckades bryter foilsen utan att skada nånting mer på båten. Andra körde ju på nånting med foilsen och skadade båten isf foilsen. Det är nog en av många risker man få lever med när man kör VG…
Oct 18, 2019 @ 22:07
Foiling IMOCA 60 vs foiling Kitesurfing
https://www.youtube.com/watch?v=k1toKHhdRGE
Oct 18, 2019 @ 22:59
IMOCA med mer lyft, (för mycket ?):
https://www.youtube.com/watch?v=3WotTHU3wYk
Nov 4, 2019 @ 19:57
Det är vår! - BLUR
Feb 25, 2020 @ 21:00
[…] Det krångligaste projektet antagligen att montera en watermaker. Vi har nu bestämt oss för en Katadyn PowerSurvivor 40E. Vikt 11.3 kg, drar 4 A och gör 5.7 l/h. Samma som Hugo Boss har (kolla 01:20 in i denna film). […]