Så enkelt!
Många kloka gubbar sitter i klubbstugor runt om i landet och funderar på vad man skall göra för att locka deltagare.
Ett sätt är att marknadsföra sin segling. Låter helt galet, jag vet. Men Watski 2star och Bohusracet är poppis just för att man jobbar med, och kommunicerar kring, sina arrangemang 12 månader om året.
Ornö Runt är ett annat exempel. Och det finns en anledning till att man på 10 år har gått från 129 till 202 startande.
Och den här lilla isskrapan som ensam damp ner i brevlådan hos många säger det mesta. Så enkelt. Så självklart. Så otroligt vältajmat. Och alla som har fått den pratar vitt och brett om den. Eller bloggar, som Jimmy Hellberg (som jag snodde bilden ifrån) och Johan Granath.
Och anmälan ligger så klart uppe!
Nov 29, 2010 @ 18:54
Jag tror att jag var en av de första som anmälde mig.. 11 november. Hoppas att vår NF får upp farten med nya segel och välpolerat skrov.
Jag tycker som många andra att Ornörunt hittat helt rätt i valet av “giveaway”
Skeppohoj
Nov 29, 2010 @ 19:30
Tror ni träffade mitt i prick där !
Det duger inte att marknadsföra en segling bara 2 veckor innan evenemanget.
Intresse skapas månadsvis i förväg och gärna med hjälp av blur.se :-)
Nov 29, 2010 @ 23:11
Tyresö Båtklubb ger seglarna en “skrapa”… klart kul faktiskt!
Hoppas dom ger en skrapa till Joakim Hermansson på tidningen Segling också.
StefanK
Nov 29, 2010 @ 23:13
Och jag som trodde det var jag som var från Göteborg ;-)