Skip to content

6 Comments

  1. Raketen
    Feb 3, 2013 @ 21:39

    Fy f.. vad tråkigt!
    Så nära.. Dessutom gillar jag det “ekologiska” konceptet/tänket.

    Verkar som det gått bra ändå (livet i behåll). Vilket är
    det viktigaste.

    Reply

  2. Peter Gustafsson
    Feb 4, 2013 @ 06:54

    Javier Sanso (ACCIONA 100% EcoPowered) safe and sound

    4th February 2013

    Lifted off his liferaft by helicopter at 2340hrs UTC last night Javier Sanso, the Spanish skipper of ACCIONA 100% EcoPowered arrived to the Azores island of Terceira at 0330hrs UTC this morning. He was examined by a doctor in the helicopter who did not find any signs of hypothermia and at the military base in Terceira the Spanish sailor was further examined by doctors. At 0430hrs UTC Sanso made a call to Vendée Globe Race Direction to confirm that all is well.

    Reply

    • MeaDiva
      Feb 4, 2013 @ 09:00

      Skönt att se att SAR systemet fungerar!
      /Tobias

      Reply

  3. Henrik Hydén
    Feb 4, 2013 @ 19:16

    Ännu en tappad köl… många tusen kilo bly på botten efter VG.

    Reply

  4. Pelle
    Feb 4, 2013 @ 20:40

    Det verkar allt som om kölen behövs, även på en IMOCA “maskin”. Kanske något för ingenjörerna att fundera lite närmare på.. ;-)

    Reply

    • Raketen
      Feb 4, 2013 @ 23:14

      Ja, nog för att optimera. Men det är inte heller snabbt att inte ta sig runt..
      Sista VOR var det väl inge problem med kölarna? konstruktions regler?

      Skulle inte förvåna mig om det inte kommer någon form av regelförändring, för åtminstånde kölkonstruktionen.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.