Nu är vi igång!

Äntligen fick vi komma ut och köra lite. Jag körde med ett rejält skydd på mitt skadade knä, och fick väl ta det lite försiktigare, men allt gick bra.
Vi fick vi på nya cruisingstället och såg att allting funkade som det skulle. Seglen såg kanonfina ut i den lätta vinden, 3-5 m/s, och vi provade lite olika trim och tog bilder som nu skall analyseras.
Vi fick också prova på nya spinnakerstrumpan. Funkade kanon och jag lyckades enkelt plocka ner gennakern själv även på en brant halvvind. Lite mer övning så kan det här bli riktigt bra. Lite klurigt att skoten försvinner in i strumpan (akterliket är ju ganska mycket kortare), men det är ju bara ett problem när de skall knytas i och ur…
Nästa träning blir onsdag 18:00 i Långedrag. Då blir vi fullt gäng ombord och det lär dyka upp en del andra R36-båtar som X-35, Mumm 36 och kanske nån First 36.7.













