Close
Skip to content

37 Comments

  1. Johan R
    Feb 4, 2021 @ 20:25

    Figaro 2 ”Amazigh” – Andreas Hamrin i Stockholm

    Reply

  2. Sam V
    Feb 4, 2021 @ 20:26

    SJU SF3300:or till Oslo. Otroligt. Bra jobbat av Jeanneau. Kul lista i övrigt.

    Reply

    • Ole-Petter Laksholm
      Feb 13, 2021 @ 09:23

      Så vidt jeg vet er det bare 6 stk 3300 til Norge:
      1 stk m alu-rigg hentet i Polen august 2020. Brukes ikke i regatta.
      1 stk m karbonmast + WB, leveres i Norge uke 7, i vannet 4-6 uker senere
      2 stk m karbonmast, den ene levert Norge uke 6, i vannet uke 7, den andre levering Norge uke 14
      2 stk m alu-rigg, den ene (min) leveres Norge uke 8, i vannet uke 9, den andre levering Norge i uke 11
      Alle 5 som kommer i år utstyres med NKE autopilot/sensorer/displays.

      Reply

  3. Jan
    Feb 4, 2021 @ 23:12

    J99 till Finland tror jag

    Reply

  4. Tomas
    Feb 4, 2021 @ 23:54

    Z30+ blir ju spännande….ska väl i sjön till våren.

    Reply

  5. Sebastian Larsson
    Feb 5, 2021 @ 02:45

    Den trailerbara entypsbåten Melges 20 som vi vill segla på några av västkustens seglingar.Båttypen har haft viss framgång på seglingarna i Öresund. Den båten kan klara sig bra är det blåser 7 ms.

    Reply

  6. Marcus Sylvin
    Feb 5, 2021 @ 09:14

    23 fot one-off bygge i kolfiber med vatten barlast till Göteborg

    Reply

  7. Christofer Olsson Kedborn
    Feb 5, 2021 @ 12:03

    Jonny Pettersson, Tjörn, har köpt en Seaon 96, som kan bli en av de snabbaste (1.30) båtarna på västkusten

    Chris

    Reply

  8. Jonny Petersson
    Feb 5, 2021 @ 15:23

    Haha lär ju vinna knop per krona iaf jämfört med ovan mångmiljon kärrorna;-

    Reply

    • Pelle Pedersen
      Feb 5, 2021 @ 16:47

      Hoppas du inte har förväntat dig något annat!!😄

      Reply

      • Jonny Petersson
        Feb 5, 2021 @ 17:18

        Som vad🤔

        Reply

        • Pelle Pedersen
          Feb 8, 2021 @ 08:26

          Jonny, förväntar mig bara att din coola Seaon lätt drar ifrån det mesta på kusten!!

          Reply

          • Jonny Petersson
            Feb 8, 2021 @ 09:47

            Haha kommer göra mitt bästa!!

          • Jonny Petersson
            Feb 8, 2021 @ 10:18

            Har ju seglat Bohusracet och MSC med trimmis tidigare och vet ju hur det är att skena iväg i 20knop men vet ju oxå hur frustrerande det är att kryssa i lättvind med vinklar som liknar mina korsstygn syslöjden i 7an;-)

          • Peter Gustafsson
            Feb 8, 2021 @ 12:55

            Den stora frågan är väl vem du seglar emot?

            De senaste tre åren har det varit en enda trimmis på Bohusracet.

          • Jonny Petersson
            Feb 8, 2021 @ 13:16

            För mig handlar det inte så mycket om att placera sig högt upp i resultatlistan utan mer om att segla båten så bra som möjligt, utmaningen, komma ut på sjön och gemenskapen på bryggan.
            Har seglat Bohusracet med 6 olika båtar på 9 starter och för mig har alltid utmaningen vart kicken. Sedan är det klart roligt om det kan komma till start några mer trimmisar

          • Christofer Olsson Kedborn
            Feb 8, 2021 @ 15:00

            Jag kommer ju segla mot dig. Vi får promota under våren och få med de trimaranerna som faktiskt finns på västkusten.
            Första steget var ju att lägga till i inbjudan så att flerskrov var tillåtna, vilket nu står iaf på Bohusracet och några till :)

            Chris

          • Jonny Petersson
            Feb 8, 2021 @ 15:05

            Så klart!!

          • Stefan Kolmodin
            Feb 8, 2021 @ 21:51

            Peter
            Någon/några måste ju vara först annars kommer det ju aldrig bli någon flerskrovsgäng på Västkusten :-)

    • Stefan Kolmodin
      Feb 5, 2021 @ 21:00

      Jonny Så funkar det ju med trimmis du gör 20 knop när kölisarna gör 8 tror inte 1.30 räcker när du är klar – rådet är att minimera vikten och tvärtom med segelytan :-)

      Reply

    • Pelle Pedersen
      Feb 8, 2021 @ 15:29

      Jonny, vad händer m Dominanten??

      Reply

  9. Axel Nissen-Lie
    Feb 8, 2021 @ 22:45

    Neo 350 til Oslofjorden 2020
    Jpk 1030 til Stavanger 2022?
    Rm 1180 til Stavanger 2021
    X5.6 til Oslofjorden 2021

    Reply

    • Terje Gilje-Sørnes
      Feb 19, 2021 @ 23:40

      vår 2021

      Reply

  10. Per
    Feb 12, 2021 @ 10:30

    Reply

  11. Magnus Lundgren
    Feb 22, 2021 @ 12:30

    Arcona 435, helt i kol med liggplats i Marstrand…

    Reply

  12. Bengt Wernersson
    Mar 2, 2021 @ 20:43

    Nån som planerar att väga för SRS i Göteborgsområdet? Har en båt, ca 4,5t och är gärna med o delar på kran o mätman om vi blir några stycken 🙂

    Reply

    • Martin
      Mar 4, 2021 @ 11:10

      Jag är intresserad. Det borde finnas någon kran i området? Tex Blue Marine vid Ringön har en jättekran.

      Reply

      • Bengt Wernersson
        Mar 4, 2021 @ 15:39

        Vi kollar och ser. Hur tung båt har du?

        Reply

        • Fabian Thies
          Mar 5, 2021 @ 06:14

          Näset lyfter också med mast. Omman nu få tid där…

          Reply

        • Martin Lundh
          Mar 5, 2021 @ 13:30

          3,5 ton

          Reply

      • Johan Wetterlundh
        Mar 5, 2021 @ 11:24

        Jag är också intresserad. Amundö Marina (Brottkär) klarar de flesta båtar. Sist jag lyfte och vägde hos dom kostade lyftet 800.

        Reply

  13. Intrimning av Sun Fast 3300 - BLUR
    Apr 10, 2021 @ 22:20

    […] Det är spännande att man fått till en miljö med SunFast 3300 i Norge. Minst 6 stycken skall vara på gång enligt säkra källor. […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.